۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
تولید هر کیلوگرم برنج ۵۰ هزار تومان هزینه دارد| تقاضای کشاورزان نرخ ۸۸ هزار تومانی است
نماینده مردم آمل در مجلس:

تولید هر کیلوگرم برنج ۵۰ هزار تومان هزینه دارد| تقاضای کشاورزان نرخ ۸۸ هزار تومانی است

نماینده مردم آمل در مجلس، گفت: انتظار کشاورزان از معاون اول رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی خرید برنج بوجار نشده با قیمت ۷۰ هزار تومان و بوجار شده با قیمت ۸۸ هزار تومان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت برنجکاران شمال کشور و باقی ماندن محصول روی دست آنها، گفت: کشاورزان برنجکار از رئیس مجلس و معاون اول رئیس جمهور انتظار دارند و آقای مخبر قول داده بود نشستی را با حضور کمیسیون کشاورزی و نمایندگان استان های شمال کشور در راستای خرید برنج کیفی برگزار کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: حجم برنج پرمحصول برداشت شده در استان‌های شمالی بسیار پایین تر از برج کیفی است، شما شعار می‌دهید که درحال خرید برنج پرمحصول از کشاورزان شمالی هستید درحالی که برنج پرمحصول نداریم و میزان آن بسیار کم است.

وی با بیان اینکه برداشت اول برنج در استان های شمالی به پایان رسیده و برداشت دوم درحال انجام است، گفت: انبار کارخانه‌های شالی کوبی از برنج کیفی پر شده اند، به صورت مثال کارخانه ها ۳۰۰ تن برنج کیفی و ۲۰ تن برنج پرمحصول دارند.

وی با بیان اینکه باید رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به موضوع توجه کنند، عنوان کرد: ما نمی‌دانیم فریاد خود را باید به چه کسی برسانیم زیرا کشاورزان برنجکار محصول خود را تولید و برداشت کرده اند اما کسی آن را خریداری نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فروشگاه‌های استان تهران برنج کیفی با قیمت کمتر از هرکیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان وجود ندارد اما این محصول را از کشاورزان با قیمت ۷۰ هزار تومان خریداری می‌کنند، گفت: از خبرنگاران و رسانه‌های سراسر کشور انتظار داریم که به موضوع باقی ماندن برنج روی دست کشاورزان شمالی بپردازند تا صدای آنها شنیده و مشکل برطرف شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلوی واردات برنج گرفته شد و این شایسته تقدیر است اما اکنون باید به داد کشاورزان برنجکار رسید، ادامه داد: اعتباری باید در اختیار شرکت‌ها و تعاونی ها با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شود و با قیمت مصوب محصول را از کشاورزان خریداری کنند.

حاجی پور با تاکید بر اینکه هر کیلوگرم برج ۵۰ هزار تومان هزینه تولید دارد و سود آنها از قیمت ۷۰ هزار تومانی این محصول ۲۰ هزار تومان است، عنوان کرد: در حال حاضر برنج سال گذشته و محصول برداشت شده در کشت اول و دوم سال جاری بر روی دست کشاورزان باقی مانده؛ انتظار کشاورزان از معاون اول رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی خرید برنج بوجار نشده با قیمت ۷۰ هزار تومان و بوجار شده با قیمت ۸۸ هزار تومان است.

کد خبر: ۲۴۶٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha