۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
عقب ماندگی دولت قبل در تولید مسکن| ۳۲ هزار قطعه زمین به خانوارهای ۳ فرزند واگذار می شود
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

عقب ماندگی دولت قبل در تولید مسکن| ۳۲ هزار قطعه زمین به خانوارهای ۳ فرزند واگذار می شود

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اگر دولت بازار مسکن را رها می کرد انباشت تقاضا در این بخش بیشتر می شد گفت: در دولت قبل به عقب ماندگی در تولید مسکن رسیده بودیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در مراسم واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت با بیان اینکه از فردا ۳۲ هزار قطعه زمین در سراسر کشور تحویل افرادی که دارای سه فرزند به بالا هستند و مشمول مصوبه مجلس هستند می شود گفت: نمی توان گفت که تحویل این زمین ها تمام کار است چرا که ما تکالیف دیگری هم داریم و باید یک فضای امید و نشاط را که مورد تاکید همه باشد در دستور کار قرار داد.

او با تاکید بر اینکه افرادی که لاجرم مذهبی هم نیستند می توانند به خوبی به بحران جوانی جمعیت اذعان کنند ادامه داد: اتفاقی که این روزها با آن مواجه هستیم اگر با این رویه ادامه می یافت ۲۰ سال دیگر هیچ مقام مسئول، مردم عادی و صاحب نظران و اصحاب قلم خود را نمی بخشیدند. اما خوشبختانه در این چند ماه غیر از جوانی جمعیت واگذاری زمین یکی از سیاستهای ما بود و تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها در قالب نهضت ملی مسکن تحویل خواهد شد.

با حمایت همه دستگاه ها، کشور را به کارگاه تولید مسکن تبدیل کرده و تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها در نهضت ملی مسکن واگذار شده است

بذرپاش با یادآوری اینکه سال آینده با کمک بنیاد مسکن این پروژه با تلاش بیشتری ادامه خواهد یافت و در شهرها نیز ۴۰۰ هزار زمین تک طبقه داده شد گفت: تامین زمین برای تولید مسکن در تاریخ کشور بی نظیر و بی سابقه است. چرا که با حمایت همه دستگاه ها، کشور را به کارگاه تولید مسکن تبدیل کرده و تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها در نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

توسعه محدوده های شهری که یک کمربند نامناسب در شهرها و گرانی مسکن ایجاد کرده بود درصدد باز کردن آن هستیم. بنابراین واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت اتفاق بزرگی است

وی ادامه داد: توسعه محدوده های شهری که یک کمربند نامناسب در شهرها و گرانی مسکن ایجاد کرده بود درصدد باز کردن آن هستیم. بنابراین واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت اتفاق بزرگی است و تاکنون واگذاری زمین در ۱۲ استان انجام شده است و در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در تمام کشور این واگذاری ها انجام می شود.

بیش از ۳۲ هزار متقاضی زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تحویل مشمولان این طرح از ابتدا تا پایان ماه ربیع الاول دریافت می کنند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت قانون مصوب مجلس و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، گفت: به دلیل اهمیت موضوع با تلاش های فراوان بیش از ۳۲ هزار متقاضی زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تحویل مشمولان این طرح از ابتدا تا پایان ماه ربیع الاول دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بحران جمعیت مورد اذعان تمامی کارشناسان است و به همین جهت تلاش کردیم تا این امر مهم به سرانجام برسد. در شهرها در سراسر کشور ۵۰ هزار هکتار در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است و این اتفاق بزرگی است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آماده سازی هر قطعه زمین حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که وزارت راه وشهرسازی در این خصوص اقدام کرده است.
بذرپاش با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد در حال ساخت است گفت: در گذشته اعتقادی به مسکن سازی وجود نداشت و به همین جهت عقب ماندگی در تولید مسکن وجود داشت که در دولت سیزدهم تلاش کردیم مسکن فعال سازی شود.

وی با بیان اینکه تصمیم دولت برای بخش مسکن جدی است و از ابتدای دولت رییس جمهوری با شجاعت وارد شد تاکید کرد: در این بین عده ای نقد هم می کنند اما باید بگویم که کار در میدان سخت است و نمی‌توانستیم این بازار را رها کنیم. دولت سیزدهم میراث دار ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که در این دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شد که ۱۲ سال بود منتظر افتتاح آن بودند.

کد خبر: ۲۴۶٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha