۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
برگزاری نشست وزرای کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری در اردبیل
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

برگزاری نشست وزرای کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری در اردبیل

اردبیل- محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از برگزاری نشست وزرای کشورهای عضو اکو و دبیرکل بی هشت در رویداد ۲۰۲۳ اردبیل با محوریت گردشگری خبر داد.

حسن محمدی ادیب در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کنار وزرای کشورهای عضو اکو که روزهای ۱۲ و ۱۳ مهرماه میهمان اردبیل خواهند بود، دبیرکل دی هشت و کشورهای اسلامی در حال توسعه نیز در این نشست حضور خواهند داشت تا رایزنی های اقتصادی و سرمایه گذاری با محوریت گردشگری در اردبیل و سایر شهرهای این استان انجام شود.

وی تصریح کرد: قرار است در کنار وزرا و مسئولان ارشد کشورهای اسلامی، فعالان حوزه های اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری نیز در اردبیل حاضر شده و زمینه جذب و جلب سرمایه گذاران را با استان اردبیل با محوریت طرح های گردشگری فراهم آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به بهره برداری از پنج پروژه گردشگری استان در گرامیداشت روز جهانی گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر میراث فرهنگی این افتتاح ها انجام شد تا طرح های گردشگری در شهرهای مختلف به بهره برداری برسد.

محمدی ادیب افزود: برای پنج پروژه گردشگری سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان انجام شده تا فرصت اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا زمینه حضور سرمایه گذاران را در حوزه های گردشگری فراهم کنیم که در این زمینه برنامه ریزی های مدون برای معرفی قابلیت های استان در نمایشگاه های داخلی و برون مرزی تا پایان امسال فراهم آمده است.

محمدی ادیب به اجرای ۹۱ پروژه در حوزه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: جذب سرمایه گذاری های مختلف در حوزه گردشگری یکی از اهداف اصلی ما است و با توجه به قابلیت های استان بیش از ۹۱ پروژه در این حوزه فعال و در مرحله اجرا است.

وی بیان کرد: تعدادی از این پروژه ها با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که با بهره برداری از آنها فرصت اشتغال بیش از ۱۱۰ نفر فراهم آمده است.

محمدی ادیب اضافه کرد: بهره برداری از مجموعه تفریحی، گردشگری و طرح توسعه آبدرمانی ژنرال در شهر توریستی سرعین و ۲ پروژه دیگر در حوزه گردشگری از جمله این طرح ها است که با بهره برداری از آن زمینه ایجاد تحول اساسی در منطقه نیز مهیا شده است.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha