۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
جایگاه پنجم اردبیل در سپرده بانک ها| فاصله طبقاتی کاهش یافت
معاون استاندار اردبیل خبر داد؛

جایگاه پنجم اردبیل در سپرده بانک ها| فاصله طبقاتی کاهش یافت

اردبیل- عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: این استان از لحاظ جذب سپرده گذاری بانک ها و رشد منابع رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده است.

یاسر عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تدوین اطلس سرمایه گذاری استان که دستگاه های مختلف در آن اطلاعات خود را بارگذاری کردند، تلاش بر این است تا زمینه جلب و جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف فراهم آید.

بهبود فضای کسب و کار و ارتقای ۶ درجه ای اردبیل

وی به بهبود فضای کسب و کار در استان و ارتقای ۶ درجه ای اردبیل در آخرین رتبه بندی کشوری در این حوزه اشاره کرد و گف: با رفع ۶۲ قانون مخل کسب و کار، سعی بر این بوده تا در سطح استان و ملی تسهیل گری خاص در صدور مجوزها و همراهی با سرمایه گذاران فراهم آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از شناسایی قوانین مخل کسب و کار به صورت دقیق و با رصد جامع مرکز خدمات سرمایه گذاری خبر داد و افزود: ضریب جینی در این استان در مناطق شهری و روستایی وضعیت رو به بهبودی را پیدا کرده و این نشان می دهد فاصله طبقاتی در این استان کمتر شده و ما به سمت بهبود درآمد سرانه اهالی استان حرکت می کنیم.

عبداللهی تصریح کرد: هر چند در کوتاه مدت افزایش درآمد سرانه رقم نمی خورد اما سعی بر این است تا حرکت ها و هدف گذاری ها در این مسیر اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کل تسهیلات پرداختی بانک های استان در ۲ سال اخیر با یک رشد مناسبی روبه رو بوده به طوری که ما در میزان سپرده گذاری با جهش ۴۲ درصدی رتبه پنجم کشوری را به دست آوردیم.

عبداللهی اضافه کرد: در کنار جذب سپرده و افزایش منابع بانک‌ها، در دو سال اخیر میزان تسهیل دهی نیز رشد مناسبی پیدا کرده و در این حوزه نیز جایگاه هفتم متعلق به استان اردبیل است.

تلاش جدی مسئولان بر پیوستن اردبیل به باشگاه هزارتایی

وی به پرداختی بانک ها در حوزه مشاغل خانگی اعم از خرد و متوسط اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل جز ۱۰ استان برتر کشور در پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی بوده است.

عبداللهی بیان کرد: بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ برای طرح های خرد و متوسط پرداخت شده و میانگین پرداختی برای هر طرح نیز ۱۵۰ میلیون تومان از منابع مشاغل خانگی بوده است.

وی در مورد تسهیلات پرداختی به واحدهای بزرگ نیز یادآور شد: یک هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ در سال گذشته منابع پرداخت شده که عملکرد ۱۲۱ درصدی را نشان می دهد.

عبداللهی تصریح کرد: از محل سفر رئیس جمهور تسهیلات پرداختی با نرخ سود ۱۸ درصد بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که عمده این طرح ها برای واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تلاش جدی مسئولان استان بر پیوستن اردبیل به باشگاه هزارتایی ها است که ۱۵ واحد تولیدی در این زمینه پیشقدم شدند تا با پرداخت منابع برای آنها این برنامه تحقق پیدا کند.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha