۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
آغاز کشت کلزا در ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع ساری
مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد؛

آغاز کشت کلزا در ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع ساری

ساری- علوی، مدیر جهاد کشاورزی ساری از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود دو هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت کلزار رود.

سید اسماعیل علوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در این شهرستان از ابتدای مهرماه و تا پایان آبان ماه کلزا کاشته می شود، اظهار کرد: اولین کشت دانه روغنی کلزا در بیش از ۶ هکتار اراضی مناطق سمسکنده و پنبه زارکتی شهرستان ساری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: جواد خادمی اولین کشاورز ساروی اهل روستای حمیدآباد از توابع مرکز جهاد کشاورزی پنبه زارکتی است که در روزهای آغازین مهرماه در ۱.۲ هکتار از مزارع شالیزاری خود به صورت مکانیزه، رقم آرجی اس کلزا را کشت کرد.

وی با اشاره به اینکه بذر کلزا با نظارت کارشناسان مروج جهاد کشاورزی دهستانها درحال توزیع است، افزود: کشاورزان برای تهیه حواله و خرید بذرهای اصلاح‌ شده کلزا از کارگزاری ها به مراکز جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کنند.

این مقام مسئول گفت: کودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه زراعت کلزا در سامانه پایش کودهای شیمیایی بارگذاری شده است و کشاورزان می‌توانند همزمان با دریافت حواله خرید بذر نسبت به تامین کودهای مورد نیاز کشت این محصول اقدام نمایند.

وی اظهارکرد: در سال زراعی جدید با برنامه‌ریزی های انجام شده قرار است سطح کشت کلزا شهرستان ساری به سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار برسد.

علوی با بیان اینکه چهار شرکت توزیع کننده بذر کلزا در این شهرستان کار تهیه و توزیع بذر کلزا را انجام می دهند، گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۸۰ کیلوگرم بذر کلزا شامل ارقام بهاره هایولا ۵۰، تراپر، بهاران، پیشرو، ظفر و RGS به شهرستان ساری اختصاص یافته است.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha