۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند تشکیل شد
همزمان با هفته گردشگری؛

شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند تشکیل شد

آبادان- همزمان با هفته گردشگری، شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بر اساس ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، در مناطق آزاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد مربوطه به عنوان حاکم منطقه و در واقع نماینده عالی دولت است.

یکی از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) صنعت گردشگری است تا جایی که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیرماه ۱۴۰۱ در سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر بر این موضوع تاکید کرد.

گردشگری سلامت، گردشگری خرید، گردشگری روستا، گردشگری آبی و گردشگری ورزشی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد اروند هستند که باید از طریق مدیریت یکپارچه و استراتژی مناسب برای آنها برنامه‌ریزی شود.

طی سال‌های اخیر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش بسیاری از صدور مجوزهای حوزه گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر را به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض کرد و ضرورت داشت از همان ابتدا با یک ساز و کار مناسب در راستای مدیریت یکپارچه و اتخاذ دستورالعمل‌های متمرکز، صنعت توریسم منطقه آزاد اروند به سمت مطلوب حرکت کند ولی متاسفانه این مهم رقم نخورد.

هفته گردشگری در همه نقاط کشورمان برنامه‌های گسترده اجرا شد و امسال سازمان منطقه آزاد اروند به این مناسبت اقدام به تشکیل «شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند» کرده است؛ شورایی که نقش مهمی در یکپارچه‌سازی تصمیمات گردشگری منطقه خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان رئیس و همچنین معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، به عنوان دبیر شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند مدیریت این شورا را عهده‌دار هستند.

فرمانداران شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، روسای ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، شهرداران شهرهای آبادان و خرمشهر، مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان، رئیس راه آهن خرمشهر و مدیران بنادر شهرهای آبادان و خرمشهر برخی از اعضای شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند هستند.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha