صادرات ۲ میلیارد دلاری فرآورده‌های بهداشتی ایران به کشورهای همسایه و آفریقایی
عضو کمیسیون اقتصاد سلامت مطرح کرد

صادرات ۲ میلیارد دلاری فرآورده‌های بهداشتی ایران به کشورهای همسایه و آفریقایی

عضو کمیسیون اقتصاد سلامت کشور گفت: سالانه حدود ۲ میلیارد دلار فرآورده‌ آرایشی، بهداشتی و شوینده‌ از ایران به کشورهای همسایه و آفریقایی صادر می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا بحیرانی روز شنبه در نشست خبری افزود: ایران جایگاه مطلوبی در صادرات فرآورده های آرایشی، بهداشتی و شوینده ها در منطقه دارد و کشورهای همسایه و آفریقایی استقبال زیادی از محصولات ایرانی دارند و این نشان دهنده مقبولیت و توانمندی کشور در عرصه بین المللی است.

وی با بیان اینکه باید با فراهم کردن بسترهای صادرات و حمایت از صنایع تولیدی، در بازارهای بین المللی خوش بدرخشیم، ادامه داد: فرآورده های آرایشی، بهداشتی و شوینده ها جنبه پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارند و مقدم بر درمان هستند و لازم است در حوزه پیشگیری، دولت سرمایه گذاری بیشتری کند.

به گفته این کارشناس حوزه سلامت، در عین حال بحث عرضه فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور معضل بزرگی است که سلامت مردم را به خطر می اندازد و بار هزینه های ناشی از بیماری‌ها را زیاد می کند.

بحیرانی تصریح کرد: بر اساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سالانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فرآورده آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق می شود و ضرورت دارد وزارت بهداشت و نهادهای مربوطه با نظام سلامت نظارت بیشتری بر این محصولات قاچاق کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی پوست و زیبایی در ۱۲ مهر ماه در هتل المپیک اظهار داشت: این رویداد پزشکی برای ارتقای علمی دانشجویان، اساتید برجسته و متخصصان پوست برگزار می شود و در آن تجربیات و تازه های دانشگاه ها از علوم پزشکی درباره تکنولوژی به روز دنیا در درمان بیماری‌های پوستی مورد بحث و تبادل و نظر قرار می گیرد.

به گفته بحیرانی، لیزر فقط برای زیبایی نیست و جنبه درمانی دارد و مراکز درمانی کشور در استفاده از تکنولوژی آن توانمند بوده و دستاوردهای خوبی دارند.

وی افزود: سرطان های پوست، لیزر درمانی، بیماری‌های پوستی و ارائه آخرین تحقیقات برای زیبایی و راههای درمان از محورهای مورد نظر در این کنگره است.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha