۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
گزارش های مستند از ۳۰ ساختمان پر خطر در تهران| بیمه و خرید و فروش مسکن های پر خطر نگران کننده است
سخنگوی سازمان آتش نشانی مطرح کرد

گزارش های مستند از ۳۰ ساختمان پر خطر در تهران| بیمه و خرید و فروش مسکن های پر خطر نگران کننده است

ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه ۳۰ ساختمان بسیار پر خطر در تهران به ساختمان پر خطر تبدیل شدند گفت: متاسفانه بسیاری از ساختمان‌های پر خطر هم اکنون بیمه هستند و اتفاقا خرید و فروش می شوند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید جلال ملکی در همایش «چشم انداز خسارت صفر در فرآیند ساخت» با بیان اینکه خوشبختانه در کشور و تهران ساختمان های شیک و استوار زیادی داریم اما سئوال این است که چرا ساختمان های ما بعد از ۳۰ سال تخریب و نوسازی می شود گفت: پروژه های ساختمانی مستعد حوادث هستند و هر فردی که سرمایه دارد برای سرمایه بیشتر اعضای پروژه را تحت فشار می گذارد تا پروژه با هزینه کمتری پیش برود.

وی ادامه داد: باید به موضوعی اشاره کنم و آن هم این است که این روزها شاهد این هستیم که از کارگران غیر متخصص در پروژه ها استفاده می شود و روزانه شاهد حادثه در صنعت ساختمان هستیم.

در چند سال گذشته ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران را شناسایی و معرفی کردیم که سالها در همین عدد باقیمانده بود و سال گذشته توانستیم ۳۰ ساختمان را از این تعداد از بسیار پر خطر به پر خطر تبدیل کنیم

ملکی تاکید کرد: به موضوعی می خواهم اشاره کنم که اتفاقا بسیار درد آور و خطرناک است. در چند سال گذشته ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران را شناسایی و معرفی کردیم که سالها در همین عدد باقیمانده بود و سال گذشته توانستیم ۳۰ ساختمان را از این تعداد از بسیار پر خطر به پر خطر تبدیل کنیم.

متاسفانه بسیاری از این ساختمان‌ها هم اکنون بیمه هستند و به راحتی هم خرید و فروش می‌شوند. سوال ما و درخواست ما این است که ابتدا باید قبل از هر گونه اقدامی تاییدیه آتش نشانی اخذ شود و سپس خرید و فروش شود

سخنگوی سازمان آتش نشانی اضافه کرد: اما موضوع دیگری که می تواند جالب و در عین حال نگران کننده باشد این است که متاسفانه بسیاری از این ساختمان‌ها هم اکنون بیمه هستند و به راحتی هم خرید و فروش می‌شوند. سوال ما و درخواست ما این است که ابتدا باید قبل از هر گونه اقدامی تاییدیه آتش نشانی اخذ شود و سپس خرید و فروش شود.

ملکی خاطر نشان کرد: چرا باید این ساختمان‌ها با وجود خطراتی که دارند بیمه شوند باید کاری کنیم که مسائلی مانند صدور بیمه برای این ساختمان‌ها منوط به اخذ تأییدیه‌ها شود یا اینکه چند برابر قیمت از آنها پول بگیریم. آموزش حلقه مفقوده در کشور در تمام حوزه ها است و وقتی کارگر ساختمانی آموزش نمی بیند نمی تواند به نحو احسن کار کند.

در شهر توکیو چند سال قبل تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی تقریبا به اندازه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران یعنی حدود ۱۱۰ ایستگاه بود. این در حالیست که ژاپنی ها اعلام کردند می‌خواهند ۱۸ ایستگاه آتش نشانی توکیو را تعطیل کنند

سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه فرهنگسازی کار عجیبی است و آموزش در ایران معنا ندارد، گفت: در کشور ژاپن و شهر توکیو چند سال قبل تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی تقریبا به اندازه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران یعنی حدود ۱۱۰ ایستگاه بود. این در حالیست که ژاپنی ها اعلام کردند می‌خواهند ۱۸ ایستگاه آتش نشانی توکیو را تعطیل کنند.

برای ساخت ایستگاه آتش نشانی براساس استانداردها به حداقل ۵ هزار مترمربع زمین نیاز است اما ما به هزار متر زمین هم قانع هستیم تا در نهایت بتوایم ۴ خیابان را پوشش دهیم

ملکی با بیان اینکه اقدام ژاپنی‌ها به خاطر این است که مردم را آموزش داده‌اند، گفت: برای ساخت ایستگاه آتش نشانی براساس استانداردها به حداقل ۵ هزار مترمربع زمین نیاز است اما ما به هزار متر زمین هم قانع هستیم تا در نهایت بتوایم ۴ خیابان را پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: می دانید چرا در ژاپن تعداد ایستگاه های آتش نشانی کاهش می یابد؟ برای اینکه آنها به مردم خود آموزش داده اند تا از خود مراقبت کنند. این در حالیست که بارها و بارها دیده ایم که یک خودرو آتش گرفته اما حاضران در محل توانایی استفاده از خاموش کننده را ندارند و تنها به فیلمبرداری از حادثه اکتفا می کنند.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha