۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
رکود در بازار ادوات کشاورزی به دلیل تحریم و افزایش قیمت
مدیر فروش شرکت الماس درخشان آسیا مطرح کرد

رکود در بازار ادوات کشاورزی به دلیل تحریم و افزایش قیمت

گرگان- توکلی، مدیر فروش شرکت الماس درخشان آسیا در استان قزوین گفت: تحریم و افزایش قیمت ها بازار ادوات کشاورزی را با رکود مواجه کرده است.

محسن توکلی در حاشیه نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت الماس درخشان آسیا نزدیک به ۵۰ سال در حوزه ماشین آلات کشاورزی و به صورت تخصصی در حوزه سمپاش های باغی و زراعی به کشاورزان خدمات ارائه می دهد.

مدیر فروش شرکت الماس درخشان آسیا با بیان اینکه به دنبال ارائه فاکتور جدیدی از سم پاش های گلخانه ای و پهپادی هستیم خاطرنشان کرد: با توجه به واردات محصولات کشاورزی که چند سالی با مشکل مواجه هستیم و همچنین افزایش قیمت نرخ ارز، قیمت محصولات ادوات کشاورزی نیز افزایش پیدا کرده و کشاورزان برای تهیه آن نیازمند حمایت و تسهیلات از سوی دولت هستند.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور چند سالی است که این اعتبارات بسیار کم شده و هر روز نیز با محدودیت اعتبارات نسبت به سال های گذشته مواجه هستیم.

توکلی گفت: در سال‌های گذشته خط اعتباری مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان بود و آن‌ها می توانستند ادواتی که نیاز دارند را با استفاده از تسهیلات دریافت کنند اما متاسفانه در حال حاضر دچار محدودیت اعتبارات هستیم به خصوص در بحث ادوات پیشرانه مانند تراکتور خیلی صف‌های طولانی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: کشاورزان برای تهیه تراکتور باید در نوبت‌های طولانی مدت باشند و تراکتورسازان نیز مانند باقی خودروسازان در تولیدی که دارند با محدودیت مواجه هستند و کشاورز بالاجبار باید در بازار آزاد محصول تهیه کنند.

مدیر فروش شرکت الماس درخشان آسیا با بیان اینکه اختلاف قیمتی که بین قیمت کارخانه و بازار آزاد وجود دارد شرایط را برای کشاورز سخت می‌کند، یادآور شد: تسهیلاتی که در گذشته بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان برای خرید ادوات قرار می‌داد شرایط را مهیا می کرد که کشاورز بتواند نیاز خود را تامین و در طی مدت زمان طولانی تری اقساط خود را پرداخت کند.

توکلی افزود: اما در حال حاضر با توجه به اینکه این اعتبارات وجود ندارد این فشار بر روی کارخانه‌های ادوات ساز است که شرایط را برای خرید کشاورز مهیا کند اما با توجه به تغییرات قیمت و نوساناتی که در بازار وجود دارد برای شرکت‌ها این امکان وجود ندارد که بتوانند اعتباری بلند مدت به کشاورزان بدهند.

وی تصریح کرد: همه ایم مسائل سبب شده که بازار فروش ادوات کشاورزی با رکود مواجه شود و این رکود باعث شده که کشاورزان نتوانند تجهیزاتی که به روز هست را تهیه کنند؛ عملاً کشاورز به سمت تعمیر ماشن آلات دست دوم هستند؛ این امر عقبگرد در بخش کشاورزی است و با سیاست‌های دولت و سازمان جهاد کشاورزی برای به روز رسانی ادوات کشاورزی مغایرت دارد.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha