۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
رشد ۴.۷ درصدی بخش ساختمان در بهار ۱۴۰۲

رشد ۴.۷ درصدی بخش ساختمان در بهار ۱۴۰۲

طبق گزارش اخیر مرکز آمار، رشد بخش ساختمان از منفی ۲.۳ درصد در بهار سال گذشته به ۴.۷ درصد در بهار امسال رسیده است؛ رشدی که تداوم آن می‌تواند ضمن تقویت عرضه مسکن، به رونق دیگر بخش‌های اقتصاد کشور هم کمک

به گزارش بازار، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران با وجود اینکه رشد بخش ساختمان و مسکن در سال ۱۴۰۱ منفی ۲.۳ درصد بوده، اما این بخش رشد ۴.۷ درصدی را در بهار سال جاری تجربه کرده است.

رشد فعالیت‌های ساختمانی در بهار امسال را در حالی شاهد هستیم که بخش مسکن و ساختمان کشور با ده‌ها صنعت دیگر در ارتباط است و رونق بازار در این حوزه به طور قطع به رشد و پویایی سایر صنایع وابسته نیز کمک خواهد کرد.

کارشناس حوزه مسکن با اشاره به تاثیرگذاری رونق ساخت و ساز بر دیگر صنایع گفت: مسکن بخش جدایی ناپذیر از ترازنامه تمام شرکت‌ها از خدماتی گرفته تا تولیدی است و از سوی دیگر در بهای تمام شده کالاها و خدمات، بدون استثنا نقش دارد.

مجید گودرزی افزود: بر همین اساس با کنترل بخش مسکن با استفاده از ابزارهای مالیاتی و مالی نه تنها کمک بزرگی به کاهش تورم و بهای تمام شده قیمت آن می‌شود، بلکه شاهد رونق و تداوم فعالیت کسب وکارهای نوپا خواهیم بود.

گودرزی، تلاش‌های دولت سیزدهم را در حوزه ساخت و ساز و مسکن قابل تقدیر دانست و افزود: با توجه به اینکه بخش‌های زیادی از اقتصاد ایران با حوزه مسکن در ارتباط است، می‌توان گفت که مسکن موتور محرکه اقتصاد ایران است.

وی با بیان اینکه تقاضاهای انباشته شده زیادی از دولت قبل در بخش مسکن وجود دارد، بیان داشت: امروز دولت به دنبال پاسخ دادن درست به این تقاضاها است که در این صورت صنایع زیادی نیز که پیش از این غیرفعال شده بودند، بار دیگر پای کار آمده و با حداکثر ظرفیت کار خواهند کرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha