۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹
توسعه اقتصاد دانش‌بنیان میان کشورهای اسلامی در افق هدف جایزه مصطفی
معاون علمی و ‌فناوری رئیس جمهور مطرح کرد؛

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان میان کشورهای اسلامی در افق هدف جایزه مصطفی

اصفهان–دهقانی، معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور گفت: با تبادلات علم و فناوری میان دانشمندان طی رویداد جایزه مصطفی، فرصت‌های بزرگ برای همکاری در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان میان کشورها فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی، شامگاه جمعه در مراسم افتتاحیه پنجمین جایزه علمی بین‌المللی مصطفی با بیان اینکه ایران اسلامی معدنی از دانشمندان علوم و فنون مختلف است، اظهار کرد: توسعه علم و فناوری در همه حوزه‌ها سیاستی راهبردی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند و مرجعیت جمهوری اسلامی در حوزه علم نیز از مطالبات ایشان است.

وی میزبانی رویداد بین المللی جایزه مصطفی در طول پنج سال گذشته برای ایران را بسیار ارزشمند و نشان از اقتدار علمی ایران برشمرد و گفت: این رویداد تاکنون به ۱۴ دانشمند برتر جهان اسلام جایزه خود را اهدا کرده است که مجله معتبری مانند «ساینس» از آن به عنوان افتخار برای جمهوری اسلامی یاد می‌کند.

۳ اتفاق بزرگ علمی از ثمرات رویداد جایزه مصطفی

معاون علمی، ‌فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، سه اتفاق بزرگ علمی را از ثمرات رویداد بین المللی جایزه مصطفی برای کشور برشمرد و بیان کرد: استانداردسازی علم از طریق شناسایی پنج دانشمند برتر جهان از میان ۱۱۰ کشور و دو هزار و ۶۱۳ دانشمند نخستین ثمره برگزاری این رویداد است، این افراد در حقیقت در راستای تولید علم و نافع و مفید برای بشریت اقدام کرده اند و انتخاب آنها به معنای تعریفی استانداردی جهانی برای علم نافع است.

وی اضافه کرد: حضور دانشمندانی از کشورهای مختلف جهان در ایران اسلامی، اقتدار علمی ایران و حمایت از تولید علم را در دنیا تصویر می کند و بدین ترتیب نمایش توان کشورمان در توسعه علم را می توان به عنوان دومین دستاورد این رویداد علمی توصیف کرد.

دهقانی تبادل علم و فناوری بین کشورها را سومین نتیجه رویدادهایی مانند جایزه مصطفی (ص) دانست و گفت: با این تبادلات به یقین فرصت‌های بزرگ برای توسعه فناوری و همکاری در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان میان کشورهای اسلامی رقم خواهد خورد.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha