۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
سرمایه گذاری صنایع در عرصه های دانش بنیان اشتغال نخبگان را در پی دارد
رئیس جمهور:

سرمایه گذاری صنایع در عرصه های دانش بنیان اشتغال نخبگان را در پی دارد

اصفهان - رئیس جمهور گفت: سرمایه گذاری صنایع در عرصه های دانش بنیان اشتغال نخبگان را در پی دارد و منجر به امیدآفرینی و ایجاد حس امنیت در بین جامعه دانشگاهی و نخبگان و ماندگاری آنها در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر جمعه در آئین بهره برداری رسمی از طرح زیست محیطی تصفیه گازوئیل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها و اقدامات این هلدینگ به جای خود انجام شده و مایه امیدآفرینی در کشور است، اظهار کرد: این هلدینگ، توسعه زنجیره ارزش صنعت نفت را همراه پروژه‌هایی حفظ محیط زیست به عنوان مسئولیت اجتماعی در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اشتغالزایی مناسب این هلدینگ که فرصت خوبی برای اشتغال نخبگان فراهم می آورد، افزود: اصفهان پایتخت شرکت های دانش بنیان است به نوعی که برای نخستین بار شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در این استان برقرار شد؛ این هلدینگ با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط خوبی برقرار کرده است که نشان از توجه صنایع بزرگ به سرمایه گذاری در این عرصه دارد.

امیدآفرینی و ایجاد حس امنیت در بین جامعه دانشگاهی

وی ادامه داد: چنین رویه ای منجر به امیدآفرینی و ایجاد حس امنیت در بین جامعه دانشگاهی و نخبگان و ماندگاری آنها در کشور دارد.

حجت الاسلام رئیسی روند فعالیت‌ها و اجرای پروژه‌ها در هلدینگ پتروپالایش اصفهان را برنامه‌محور دانست و ابراز کرد: حمایت از این صنعت را بر عهده خود می دانیم تا با دستیابی به اهداف تعریف شده، شاهد رسیدن آنها به جایگاه واقعی آن در سطح بین الملل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه صاحبان صنایع باید در زمینه ورود به سرمایه گذاری در صنعت توجه داشته باشند و مسئولان نیز در این راستا به آنها کمک کنند، ابراز کرد: باید به این عرصه بیش از گذشته وارد شویم تا از دنیا عقب نمانیم چرا که جهان به ویژه در عرصه صنعت نفت روز به روز در حال پیشرفت و سرمایه گذاری است.

کیفی‌سازی تولید در صنعت نفت از اهداف دولت است

رئیس جمهور کیفی‌سازی تولید در صنعت نفت را از اهداف دولت در راستای ارتقای سلامت مردم و رفع آلایندگی برشمرد و گفت: باید کیفیت در تولید بنزین، گازوئیل و سایر محصولات نفتی و پتروشیمی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پتروپالایشگاه اصفهان با تولید روزانه ۱۲۰ هزار بشکه سوخت پاک، در راستای کیفی‌سازی تولید در صنعت نفت در راستای تحقق این هدف گام بر می دارد، اظهار داشت: تلاش متخصصان در راستای کمک به به تولید در کشور که رهبر معظم انقلاب نیز نیز بر آن تاکید دارند روز به روز دشمنان را ناامیدتر و زمین‌گیرتر می‌کند.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha