۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
۱۳۵ واحد صنعتی استان سمنان گواهی تحقیق و توسعه دریافت کردند
رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت سمنان:

۱۳۵ واحد صنعتی استان سمنان گواهی تحقیق و توسعه دریافت کردند

سمنان- میرکو، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت سمنان گفت: تاکنون ۱۳۵ واحد صنعتی استان گواهی تحقیق و توسعه دریافت کردند و انتظار است در ماه‌های باقی‌مانده سال جاری نیز تعداد این شرکت‌ها بیشتر شود.

مهدی میرکو در حاشیه برگزاری وبینار نقش پیوند بین صنعت و دانشگاه در اشتغال‌زایی با محوریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه دغدغه بسیار مهم اداره صنعت ،معدن و تجارت استان سمنان ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، بیان کرد: دو هزار و ۴۰ واحد صنعتی و ۶۵۰ واحد معدنی در استان وجود دارند که نقش دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تأمین نیروی کار این واحدها بسزا است.

وی افزود:  ۱۳۵ واحد صنعتی توانسته‌اند گواهی تحقیق و توسعه را اخذ کنند و از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان انتظار می‌رود تا نسبت به اخذ رشته تحقیق و توسعه و فنی و مهندسی در سطح استان اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت سمنان بیان کرد: از مهم‌ترین طرح‌های وزارت صمت  طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) را می‌توان نام برد.

میرکو گفت: هدف از این طرح توسعه دانش‌بنیان بنگاه‌ها از طریق بهره‌مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقاء سطح مهارت فارغ‌التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه باهدف کاربردی شدن دانش و یافته‌های جدید علمی و فناوری اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار است.

کد خبر: ۲۴٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha