۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
سرانه اجرای پروژه‌های فاضلاب در زنجان با کمبود مواجه است
مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور :

سرانه اجرای پروژه‌های فاضلاب در زنجان با کمبود مواجه است

زنجان-مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور،گفت: سرانه اجرای پروژه‌های فاضلاب در زنجان با کمبود مواجه است و  با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در حال جبران کمبود در این بخش هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، اتابک جعفری ظهر پنج شبه در حاشیه بازدید از روند احداث مخزن جدید آب در زنجان، گفت: ۲۵ درصد آب شرب در کشور به هدر می‌رود که این امر به عنوان یکی از مشکلات جدی این حوزه است.

وی اظهار کرد: باید با روش‌های مختلف اصلاح شبکه و جلوگیری از پرت آب اجرا شود که به این منظور برنامه‌هایی در دست اجرا است تا حداقل ۱۰ درصد از این میزان در بازه زمانی چند ساله کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور،گفت: سرانه اجرای پروژه‌های فاضلاب در زنجان با کمبود مواجه است و با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در حال جبران کمبود در این بخش هستیم.

جعفری تاکید کرد: تصفیه‌خانه زنجان با ظرفیت ۷۵ هزار مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در سفر آتی هیئت دولت به استان به بهره‌برداری خواهد رسید. در شهرستان‌ها نیز این روند در حال پیگیری است.

وی همچنین به وضعیت آبرسانی به روستاهای استان زنجان اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا چند سال آینده شاهد آبرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان زنجان باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور،تاکید کرد: تغییر اقلیم جدی در کشور که منجر به کاهش بارش‌ها شد و سال گذشته تمامی نقاط کشور از این تغییر اقلیم متأثر شد که در استان زنجان به خصوص شهر زنجان این تأثیر جدی تر بود به طوریکه سدهای اطراف شهر زنجان تحت الشعاع قرار گرفت.

جعفری ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه آب در حال انجام است و این اقدامات از این جهت حائز اهمیت است که با تغییر اقلیم مواجه هستیم که این امر باعث بروز مشکلاتی شده بود که در استان‌هایی همچون زنجان شاهد برنامه‌ریزی‌های مناسب هستیم که این امر باعث شد تابستان بدون مشکیل را پشت سر بگذاریم.

وی بیان داشت: در استان زنجان ۱۷ چاه اضطراری برای مدیریت شرایط وارد مدار شد و در سایر استان‌ها نیز این روند در حال انجام است تا شرایط فوق مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور،افزود: در بخش آبرسانی روستایی از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون با جهاد آبرسانی ۲۱۰ روستا در استان زنجان آبرسانی شد که این کافی نیست و تا پایان آذر ماه امسال ۵۰ روستای دیگر این استان آبرسانی خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha