۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا شوخی است| سوداگری در بخش نهضت ملی مسکن به صفر می رسد
وزیر راه و شهرسازی:

عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا شوخی است| سوداگری در بخش نهضت ملی مسکن به صفر می رسد

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت فولاد و سیمان در بورس کالا باید کاهش یابد و اظهارات برخی درباره عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا شوخی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس با بیان اینکه مصالح ساختمانی یکی از عوامل کنترل قیمت تمام شده ساخت است و همه باید کمک کنیم که کاهش پیدا کند گفت: هر مسیری که باعث افزایش قیمت تمام شده قیمت مسکن می شود اتفاق بدی است و نمی‌دانم چرا برخی‌ها نسبت به این مسیرها اصرار و تعصب دارند و این عجیب است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما اصرار داریم قیمت فولاد را کاهش دهیم و این کاهش قیمت می‌خواهد در بورس کالا باشد یا هر مسیر دیگری، ادامه داد: اما عده‌ای در این باره حرف‌هایی زدند که البته شوخی کردند.

روز گذشته خاندوزی وزیر اقتصاد تاکید کرده بود که سیمان و فولاد باید در بورس عرضه شود و به همین دلیل وزیر راه و شهرسازی بر خروج سیمان و فولاد برای اینکه بالاتر از قیمت پایه در بورس عرضه می شود انتقاد و بر آن اصرار دارد که باید سیمان و فولاد از بورس کالا خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افرادی که سازنده مسکن هستند و انبوه ساز هستند می دانند کاری زمانبر و دشوار است تاکید کرد: هماهنگی زنجیره تولید مسکن دارای پیچیدگی‌های زیادی است. اما تمام تلاش ما این است که ۱۴۰ هزار واحد باقی ماند مسکن مهر تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد.

۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام در حالی به دولت سیزدهم به ارث رسید که بدون آورده، منابع مالی و فاقد بودجه مصوب بود و گاهی متقاضیان بیش از ۱۲ سال در انتظار تحویل واحدهای مسکن مهر خود بودند

وزیر راه وشهرسازی ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین مدیرعامل شرکت عمران پردیس و همکاران وی و سایر دست‌اندرکاران برای تکمیل واحدهای مسکن، گفت: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام در حالی به دولت سیزدهم به ارث رسید که بدون آورده، منابع مالی و فاقد بودجه مصوب بود و گاهی متقاضیان بیش از ۱۲ سال در انتظار تحویل واحدهای مسکن مهر خود بودند.

در پردیس تا پاییز ۷ هزار واحد و تا آخر امسال ۱۲ هزار واحد و تا پایان دولت سیزدهم تمامی واحد ها تحویل داده می شود

بذرپاش با بیان اینکه این کار با دشواری های فراوان توسط دولت سیزدهم با تجهیز منایع انجام شد و در حال حاضر شاهد تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی در پردیس هستیم افزود: در پردیس تا پاییز ۷ هزار واحد و تا آخر امسال ۱۲ هزار واحد و تا پایان دولت سیزدهم تمامی واحد ها تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد: تیمی متشکل از اعضای حقوقی و مسئولان برای بررسی مشکلات حقوقی واحدهای باقی مانده مسکن مهر تشکیل شده است که برای رفع مسائل موجود اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است

وزیر راه وشهرسازی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است گفت: با تلاش های فراوان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین تامین شد و این روند ادامه دارد.

وی واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت را از دیگر موضوعات قابل توجه در حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: مجموعا در طی این ماه ۳۲ هزار قطعه زمین تحت عنوان طرح جوانی به متقاضیان تحویل می شود.

وی افزود: آماده سازی هر قطعه زمین برای دولت ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد که کار دشواری است ولی دولت بر انجام آن تاکید دارد.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: طبق آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار جهش مثبتی در بخش مسکن و ساختمان طی امسال رخ داد به این معنا که در بهار سال گذشته رشد مسکن منفی بود و امسال به گواه مرکز آمار این رشد به مثبت ۴.۶ درصد رسید.

وی اظهار کرد: به منظور کاهش تورم ضرورت دارد تا تولید و عرضه مسکن رونق یابد و در این راه تمامی ارکان از جمله نظام بانکی باید در این راه کمک مؤثری داشته باشند.

در تلاش هستیم تا سایر عوامل تولید مسکن از جمله مصالح ساختمانی و فولاد به قیمت ارزان تر در اختیار سازندگان و بخش مسکن قرار گیرد زیرا این امر مورد تاکید رئیس جمهور است

وی همچنین نهضت‌ کاهش قیمت تمام شده مسکن را از دیگر موضوعات در حال پیگیری عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا سایر عوامل تولید مسکن از جمله مصالح ساختمانی و فولاد به قیمت ارزان تر در اختیار سازندگان و بخش مسکن قرار گیرد زیرا این امر مورد تاکید رئیس جمهور است و همه باید به آن تمکین کنند.

بذرپاش ساماندهی بازار املاک و اجاره و نظارت بر بنگاه های مشاور املاک را از دیگر موارد در دست انجام دولت برشمرد و گفت: در تلاش هستیم تا سوداگری در بخش نهضت ملی مسکن به صفر برسد و افرادی که فاقد مسکن هستند صاحبخانه شوند. از همین فردا واگذاری واحدها آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود : تمام این اقدامات در راستای ارزان شدن مسکن است و یکی از نگرانی‌ها در نهضت ملی مسکن این است که این واحدها به دست نیازمند واقعی برسد و به دست سوداگران نیفتد.

وی ادامه داد: اتفاقی که در مسکن مهر رخ داد این بود که امتیازهای این واحدها قبل از افتتاح دست به دست در میان سوداگران چرخید اما سوداگری در این بخش در نهضت ملی مسکن باید کنترل شود و امکانات بیت‌المال نباید در اختیار سوداگران قرار بگیرد و تدارکات کنترل در این باره دیده شده است.

وی بر ساماندهی و افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی پردیس نیز تاکید کرد و گفت: حمل ونقل پردیس باید آسان‌تر و ارزان‌تر در خدمت مردم باشد.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اصی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      بورس طهران با تصمیمات نابخردانه تان بر بآد خاهد رفت