۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
هدف گذاری برای افزایش صادرات شرکت تولید دارو به بیش از یک میلیون دلار
مدیرعامل تولید دارو مطرح کرد

هدف گذاری برای افزایش صادرات شرکت تولید دارو به بیش از یک میلیون دلار

صابونی مدیرعامل شرکت تولید دارو به بازار گفت: امسال با افزایش ثبت دارو در مقاصد صادراتی و کسب پروانه های جدید صادرات، نسبت به افزایش ارز آوری بیش از یک میلیون دلاری اقدام خواهیم کرد.  

بازار؛ گروه صنعت: تولید دارو به عنوان یکی از بزرگترین و با سابقه ترین شرکت های داروسازی کشور شناخته می شود که با بیش از ۶۰ سال قدمت نسبت به تولید انواع فرآورده های دارویی و بهداشتی اقدام می کند.

همانطور که اشاره شد دامنه تولیدات تولید دارو بسیار گسترده است و بیش از ۱۰۶ داروی مختلف در اشکال گوناگون از جمله قرص، کپسول، شیاف، شربت، سوسپانسیون، ژل، پماد، آمپول، قطره و محلولهای ضدعفونی کننده تولید و عرضه می شود که در گروه داروهای قلبی عروقی، گوارشی، تنفسی، پوستی، اعصاب و روان، ضد درد و ضد تب، ضد میکروبهای سیستمیک و موضعی، ضدعفونی کننده های سطحی و مکمل های خوراکی قرار دارند.

البته تولیدات این شرکت به همین جا منتهی نمی شود و تولید دارو محصولاتی نظیر انواع پارابن ها، دی کلسیم فسفات، متانول، پویدون آیوداین و غیره که از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع داروسازی و آزمایشگاهی به شمار می آیند را هم در لیست تولیدات خود دارد.

تولید آنتی بیوتیک ها هدف اصلی تولید دارو

حامد صابونی مدیرعامل داروسازی تولید دارو در خصوص برنامه های جدید این شرکت برای دست یابی به توسعه محصول تا برنامه های صادراتی و ارز آوری به بازار گفت: هرچند سال گذشته صنعت دارو دچار نوسانات بسیاری شده بود اما باز هم با همه دشواری ها توانستیم به اهداف شرکت دست یابیم.

امسال برای رفع نیازهای مردم، تمرکز ویژه ای بر روی تولید آنتی بیوتیک داریم

وی با اشاره به بروز کمبودهای دارویی در پاییز سال گذشته در حوزه تامین آنتی بیوتیک ها افزود: امسال برای رفع نیازهای مردم در این حوزه، تمرکز ویژه ای بر روی تولید آنتی بیوتیک داریم. بر این اساس طی ۲ ماه اخیر با تمام تلاش هایی که در این حوزه صورت گرفته می توان انتظار داشت که تا نهایت سه ماه آینده کمبودها و عقب افتادگی ها در حوزه آنتی بیوتیک مرتفع شود.

افزایش ارز آوری با ثبت دارو در مقاصد صادراتی

صابونی با اشاره به برنامه های شرکت تولید دارو در حوزه افزایش صادرات نیز بیان داشت: با برنامه ریزی ها و زیرساخت هایی که در حوزه تولید صادرات محور انجام داده ایم تصمیم داریم ارز آوری از محل صادرات شرکت تولید دارو را در پایان سال جاری به بیش از یک میلیون دلار افزایش دهیم.

قصد داریم در سال جاری در کشورهای هدف محصول را به ثبت برسانیم؛ چرا که وقتی محصول در کشور هدف ثبت شود حجم صادرات و ارز آوری از آن به طور حتم بسیار افزایش می یابد

مدیرعامل تولید دارو از شرکت های تابعه گروه دارویی برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر افزود: در بحث صادرات دارو ۲ شیوه برای صادرات محصول داریم که نخست یک سری از تولیدات ثبتی نیست و به عنوان صادرات آزاد مطرح می شود.

وی با اشاره به اهداف صادراتی سال جاری ادامه داد: همچنین قصد داریم در سال جاری برای یک سری از محصولات پروانه های صادراتی دریافت کنیم یا اینکه در کشورهای هدف محصول را به ثبت برسانیم؛ چرا که وقتی محصول در کشور هدف ثبت شود حجم صادرات و ارز آوری از آن به طور حتم بسیار افزایش می یابد.

صابونی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه ایران فارما با ۲۸۲ شرکت خارجی از ۳۳ کشور تاکید کرد: یکی از اهداف ما در این رویداد، نهایت بهره برداری در راستای افزایش صادرات و ارز آوری به کشورهای هدف است که بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم به این مهم دست خواهیم یافت.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha