۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
ضرب‌الاجل ٢ هفته‌ای برای ترخیص کشنده‌های موجود در گمرک تهران
دادستان تهران اعلام کرد

ضرب‌الاجل ٢ هفته‌ای برای ترخیص کشنده‌های موجود در گمرک تهران

دادستان تهران گفت: کشنده‌های موجود در اداره کل گمرک تهران ظرف ۲ هفته ترخیص می‌شوند.

به گزارش بازار، علی صالحی گفت: با ضرب‌الاجل ٢ هفته‌ای امروز دادستان کل کشور، این مشکل حل می‌شود و کشنده‌های موجود در اداره کل گمرک تهران ظرف ۲ هفته ترخیص می‌شوند.

وی تاکید کرد: در دادستانی تهران امور ترخیص کشنده‌ها را با جدیت پیگیری و نظارت می‌کنیم تا کار ترخیص دقیق و به‌موقع انجام شود.

صالحی افزود: در این رابطه، گمرکات، بانک مرکزی، وزارت صمت، سازمان استاندارد و محیط زیست موظف شدند در سریعترین زمان کارها و اقدامات لازم را انجام دهند و مصوبات مربوطه را ظرف ٢ هفته اجرایی کنند.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: از مالکان و رانندگان این کشنده‌ها می‌خواهیم که سریعا نسبت به ویرایش و ثبت سفارش اقدام کنند تا مقدمات کار در بانک مرکزی و وزارت صمت برای ترخیص مهیا شود.

وی گفت: مسائلی همچون ثبت سفارش، ویرایش و عدم هماهنگی‌ها مشکلاتی را را ایجاد کرده بود که با مذاکرات صورت گرفته بنا شد مصوبات ظرف دو هفته آینده اجرایی و این مشکل مرتفع شود.

مصوبات مربوط به کشنده‌های موجود در اداره کل گمرک تهران شامل موارد زیر است:

۱) تسهیل در امور مراجعان، ظرف مدت ۴۸ ساعت: نمایندگان ۱- سازمان توسعه و تجارت وزارت صمت به منظور ثبت سفارش و ویرایش ثبت سفارش ۲-سازمان استاندارد به منظور صدور گواهی استاندارد ۳- سازمان حفاظت از محیط زیست به منظور صدور گواهی محیط زیست به مدت یک ماه با مساعدت گمرک ایران و فراهم نمودن امکانات لازم، در ادارات گمرک محل استقرار کشنده‌ها مستقر شوند.

۲) انجام فرآیند بررسی و صدور گواهی‌های مربوط به استاندارد و محیط زیست حداکثر به مدت ۴۸ ساعت از زمان مراجعه متقاضی و اعلام تقاضا صورت پذیرد.

۳) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت صمت و گمرک ایران ظرف ۴۸ ساعت، نسبت به اطلاع رسانی به مالکان و واردکنندگان جهت ۲۴ مراجعه به منظور انجام فرآیند اداری ترخیص کشنده اقدام کند.

۴) وزارت صمت با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف یک هفته با تشکیل کار گروه مشترک، نسبت به تعیین تکلیف و ثبت سفارش کامیون‌های موضوع ماده ۸ تصویب نامه شماره ۹۲۵۲۳/ ت ۶۱۳۶۷ ه و مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ هیات وزیران اقدام و فهرست مشخصات کشنده‌های مشمول ترخص ارز را به بارنک مرکزی اعلام کند.

۵) کشنده‌هایی که تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ وارد اماکن گمرکی کشور شده (براساس قبض انبار مورد تاکید گمرک جمهوری اسلامی ایران) و ثبت سفارش ان‌ها براساس بند ۴ مصوبات صورت پذیرفته، منابع ارزی مورد نیاز آن‌ها از سوی بانک مرکزی تعیین و اقدام لازم در خصوص صدور تاییدیه مربوطه و اعلام به گمرک ایران صورت پذیرد.

۶) در صورت عدم اقدام مالکین به جهت ترخیص کشنده ظرف دو هفته و متروکه شدن ان‌ها و همچنین عدم اقدام در مهلت مذکور در خصوص کامیون‌های متروکه اعاده شده از سازمان اموال تملیکی، گمرک ایران فهرست کلیه وسایل مذکور را جهت اقدامات قانونی به سازمان اموال تملیکی اعلام کند.

۷) با برگزاری جلسه مشترک و دعوت از مسئولان راهور، مشکلات ارسال سامانه‌ای مدارک موجود برای شماره گذاری کشنده‌ها، امنیت شبکه و تاییدیه‌های لازم بررسی و حل شود تا موجبات استعلامات مجدد فیزیکی مرتفع شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha