۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
تخم‌مرغ تولیدی کرمان به خارج از کشور صادر می‌شود
مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان:

تخم‌مرغ تولیدی کرمان به خارج از کشور صادر می‌شود

کرمان - مدیر کل دامپزشکی شمال استان کرمان گفت: با افزایش ظرفیت تولید تخم‌مرغ استان کرمان در آینده نزدیک شرایط صادرات این محصول تولیدی استان به سایر کشورها فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین رشیدی پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از شرکت سیمرغ (مجتمع مرغداری تولیدکننده تخم‌مرغ) کرمان اظهار کرد: واحد شماره ۳ شرکت سیمرغ با دستگاه‌های تمام اتوماتیک و به‌روز در حال احداث می‌باشد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحد شرکت سیمرغ که ظرفیت پرورش ۴۵۰ هزار قطعه‌ مرغ را دارد سالانه ۱۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: امیدواریم با بهره‌برداری از این واحد، تکمیل و تجهیز سالن‌ها و دریافت کد IR صادرات تخم مرغ، در آینده نزدیک شاهد صادرات تخم‌مرغ تولیدی استان کرمان به خارج از کشور باشیم.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی این واحد و افزایش تولید تخم‌مرغ در رسیدن به شعار سال یعنی «جهش تولید» و پیشرفت اقتصاد و تولید استان گام‌های موثر برداشته خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی حفاظت و صیانت از سرمایه دامی است، توضیح داد: دومین اقتصاد بزرگ کشور پس از نفت، صنعت دام و طیور است و حفاظت از این سرمایه بزرگ برای حفظ اقتصاد کشور و ارتقاء آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رزم‌حسینی مدیر شرکت سیمرغ استان کرمان نیز میزان سرمایه‌گذاری  برای احداث فاز سوم شرکت سیمرغ را بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: نیروهای این شرکت از اهالی بومی منطقه نگار و بهرامجرد هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز در حاشیه این بازدید گفت: در صورت فراهم شدن امکان صادرات تخم‌مرغ تولیدی در استان، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی با انجام نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم سلامت این محصول را بر اساس قوانین کشور مقصد، تایید خواهند کرد.

کد خبر: ۲۴٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha