۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
ورود دانش فنی نوین مهم‌ترین دغدغه فعالان حوزه کشاورزی گلستان است
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

ورود دانش فنی نوین مهم‌ترین دغدغه فعالان حوزه کشاورزی گلستان است

گرگان- هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: حمایت از واردات تکنولوژی‌های جدید و پیش بینی شرایط لازم برای ورود دانش فنی نوین مهم‌ترین دغدغه فعالان حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در گلستان است.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: نوزدهمین دوره نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون با حضور شرکت‌های تولیدکننده، فعالان اقتصادی، بازرگانان و کارشناسان حوزه ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون در گرگان در حال برگزاری است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: با تلاش مدیریت و کارشناسان نمایشگاه بین‌المللی گلستان و همچنین حمایت دلسوزانه مدیریت و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی گلستان همه ساله نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون در گلستان برگزار می‌شود که در نوع خود، یکی از بهترین رویدادهای کشاورزی در در سطح کشور تلقی می‌شود و این امر مایه مباهات و افتخار است.

هاشمی گفت: برگزاری چنین رویدادهایی باعث ارتقای سطح تعامل و برخورد کشاورزان با نوآوری‌های حوزه ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی می‌شود و زمینه خلق ارزش افزوده در فضای اقتصاد کشاورزی گلستان را فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: حضور سرمایه‌گذاران این بخش در گلستان موجب آشنایی آن‌ها با شرایط اقتصاد کشاورزی این استان شده و به توسعه بخش کشاورزی گلستان منجر می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب بهبود کیفیت در ارائه خدمات و همچنین راه‌اندازی دفاتر نمایندگی برندهای اصلی در گلستان خواهد شد.

وی عنوان کرد: ماشین آلات و مکانیزاسیون نقش بسیار مهمی را در بخش کشاورزی بر عهده دارد؛ به روزبودن دانش فنی و امکان ارتباط با برندهای اصلی بازارهای جهانی موجب بهبود بهره‌وری در کشاورزی خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: حمایت از واردات تکنولوژی‌های جدید و پیش بینی شرایطی برای تسهیل دانش فنی نوین برای بهره‌برداران و تولید کنندگان از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان حوزه مکانیزاسیون کشاورزی تلقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار گفت: با فراهم ساختن شرایط بهتر برای اقتصاد کشاورزی، می‌توانیم انگیزه و رغبت بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی را ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: قانونگذاران و دولتمردان بیشترین نقش را برای تسهیل در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون را برعهده دارند.

کد خبر: ۲۴۵٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha