۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
قطارهای حومه‌ای رجا بعد از ۳ ماه توقف، به سیر بازگشت

قطارهای حومه‌ای رجا بعد از ۳ ماه توقف، به سیر بازگشت

مدیرعامل راه آهن با اعلام اینکه به علت عدم تزریق نقدینگی شرکت قطارهای رجا با فرسودگی ناوگان‌ مواجه است، گفت: ریل باس‌های رجا که به علت عدم ایمنی از سیر خارج شده بود از ابتدای مهرماه به روی ریل بازگشت.

به گزارش بازار، میعاد صالحی امروز چهارشنبه در نشست خبری در دهمین نمایشگاه حمل‌و نقل ریلی درباره اینکه آیا قطارهای حومه‌ای رجا که به دلیل عدم ایمنی از سیر خارج شده بود، به سیر بازگشت، گفت: راه آهن به عنوان نهاد ناظر بر سیرِ ایمن و ناظر بر کیفیت سیر قطارها در تابستان امسال با توجه به اینکه ای. پی. یوهای (سیستم‌تهویه) ریل باس‌ها تعمیر نشد و کولرها کار نمی‌کرد و نارضایتی مردم افزایش یافت و ایمنی سیر به خطر افتاده بود، دستور توقف سیر قطارهای حومه‌ای رجا را صادر کرد.

وی توضیح داد:این تصمیم بعد ار آن‌گرفته شد که بعد از بارها تذکر مشفقانه، شرکت رجا نتوانست به سیر ایمن بازگرداند و ریل باس‌ها را تعمیر کند.

به گفته میعاد صالحی از ۱۰ سال گذشته بعد از واگذاری نادرست این شرکت به تامین اجتماعی ۱۴ ریل باس در اختیار رجا قرار گرفته بود اما به تدریج آماده به کاری ریل باس‌ها سال به سال کمتر و به ۴ و در نهایت در تابستان امسال امکان سیر هیچ کدام وجود نداشت و تذکرات جدی را به این شرکت و تامین اجتماعی و وزارت رفاه داده شد.

معاون وزیر راه گفت: در نهایت از ابتدای مهرماه۴ ریل باس رجا به سیر بازگشت و امروز پنجمین ریل باس رجا به سیر بازمیگردد و برای پاسخ به تقاضای سفرهای حومه ای استان تهران از شهرهای دیگر نیزقطار تامین کردیم تا برای ساعات پر تقاضا در استان تهران مشکلی نداشته باشیم.

صالحی درباره سرگذشت شرکت ریلی رجا نیز گفت: یکی از مشکلات در حوره حمل و نقل ریلی در ۱۰ سال اخیر خصوصی سازی‌هایی است که باید انجام میشد و انجام نشد و برخی خصوصی سازی نادرست است که به نهادها و افراد فاقد صلاحیت و فاقد علاقه صورت گرفت که مشکل آفرین شد. واگذاری شرکت مهم در عرصه حمل و نقل مسافری رجا هم جزو همین‌ها بود.

وی گفت: بیش از ۱۰ سال قبل این شرکت در اقدامی غیرکارشناسی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد، در طول این ۱۰ سال درحال رنج از این واگذاری نادرست هستیم که به بزرگترین شرکت ریلی مسافری کشور ضرر زد.

مدیرعامل راه آهن گفت: وقتی که سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه عهده دار این شرکت شد انتظار داریم به عنوان مالک صد درصدی این شرکت به آن رسیدگی کند چرا که مردم به طور مستقیم با خدمات شرکت رجا چه در مسیرهای برون شهری و حومه ای مواجه هستند.

مدیرعمل راه اهن افزود: در ۱۰ سال گذشته تزریق نقدینگی مناسب به رجا انجام نشد نه تنها نوسازی ویژه ای نداشته بلکه روز به روز دچار فرسودگی، عدم تعمیرات و انباشت تعمیرات شده است.

به گفته صالحی اکنون ۷ سال است رجا بابت خدماتی که از راه اهن از جمله حق دسترسی به ریل می‌گیرد حتی یک ریال هم نتوانسته پرداخت کند؟ چرا؟ چون پولی ندارد که بدهد چون مالک که سازمان تامین اجتماعی است کمکی نکرده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha