۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
ایجاد فصل محیط زیست و اختصاص ۲ ماده برای آلودگی هوا در کمیسیون تلفیق مجلس
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس عنوان کرد

ایجاد فصل محیط زیست و اختصاص ۲ ماده برای آلودگی هوا در کمیسیون تلفیق مجلس

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به لایحه هفتم گفت: خوشبختانه با موافقت کمیسیون تلفیق، یک فصل برای محیط زیست و ۲ ماده برای آلودگی هوا و تغییر اقلیم تا کنون مصوب شده است.

به گزارش بازار، سمیه رفیعی صبح چهارشنبه در اولین همایش ملی معاینه فنی خودرو با رویکرد ارتقای ایمنی و کاهش آلودگی هوا افزود: کار برای محیط زیست یک زنجیره بهم پیوسته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه در مورد آلودگی هوا صحبت می کنند ولی زمان فصل بودجه به ناگاه نگرش‌ها عوض شده و بودجه ‌های محیط زیستی حذف می‌شود، افزود: باید در ابتدای زنجیره اقدامات رفع آلودگی هوا دیده شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به این که به عنوان رییس فراکسیون محیط زیست مجلس، هرگز سیاسی با موضوع محیط زیست در مجلس برخورد نکردیم گفت: زمانی که به پرونده ترک فعل هوای پاک ورود کردیم، دیدیم که دستگاه‌های مسوول اعتباری برای انجام وظایف خود ندارند ولی جالب‌تر این بود که هیچ تلاشی هم برای گرفتن بودجه نکرده بودند!

وی با بیان این که کار برای آلودگی هوا وظیفه همگانی است گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت سالانه تنها به لخاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۲۷ هزار مرگ در کشور رخ می‌دهد که این میزان بسیار قابل توجه است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به این که مجلس راهکارهای کوتاه و بلند مدت برای رفع آلودگی هوا پیشنهاد کرده است گفت: متاسفانه هیچ‌کدام از راهکارهای پیشنهادی عملیاتی نشده است و همین است که وضعیت محیط زیست کشور این گونه است.

وی با بیان این که خوشبختانه در اجرای قانون هوای پاک پس از ۴ سال استاندارد سوخت در کشور تدوین شد، افزود: در عین‌ حال ردیف مستقلی نیز برای اجرای قانون مصوب شده است که امیدواریم زمستان امسال هوای بهتری داشته باشیم.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در حوزه معاینه فنی نیز انتقادات زیادی داشتیم که خوشبختانه در یک‌سال گذشته با مدیریت جدید شاهد رفع مشکلات در این حوزه بودیم.

وی با اشاره به لایحه هفتم توسعه گفت: خوشبختانه با تلاش فراکسیون محیط زیست مجلس و موافقت کمیسیون تلفیق، یک فصل برای محیط زیست و ۲ ماده برای آلودگی هوا و تغییر اقلیم تاکنون مصوب شده است که امیدواریم در صحن علنی هم رای بیاورد.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha