۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
ارزش  ۹.۵میلیارد دلاری فروش جهانی کره گیاهی در ۲۰۲۲| ایران؛ بیست و یکمین صادر کننده
بازار بررسی می کند؛

ارزش ۹.۵میلیارد دلاری فروش جهانی کره گیاهی در ۲۰۲۲| ایران؛ بیست و یکمین صادر کننده

در شرایطی که ارزش فروش جهانی کره گیاهی و حیوانی بیش از ۹ و نیم میلیارد دلار است، ایران نیز با رقم زدن صادراتی به ارزش بیش از ۳۶ میلیون دلار در جایگاه بیست و یکم قرار دارد.

بازار؛ گروه کشاورزی: کره گیاهی و حیوانی از محصولاتی است که در زندگی خانوارها نقش دارد و بازار جهانی نسبتا پویایی نیز دارد. در واقع بر اساس آنچه اخیرا سایت آماری تحلیلی worlds.top.exports منتشر کرده است، فروش بین المللی انواع کره از همه کشورها در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۹.۵ میلیارد دلار بوده است. در واقع ارزش کره صادراتی جهانی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به طور متوسط تا ۱۶ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر ارزش کره صادراتی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ نیز به طور میانگین ۲۴ درصد رشد داشته است و از ۷.۶۷ میلیارد دلار به ۹.۵ میلیارد دلار رسیده است.

ایرلند، نیوزلند و هلند؛ سه صادر کننده برتر کره

بر اساس این گزارش در حوزه صادراتی کره، کشورهایی همچون ایرلند، نیوزلند، هلند، بلژیک و آلمان صادر کننده های برتر محسوب می شوند. به طوری که این ۵ صادر کننده در مجموع بیش از دو سوم کره صادراتی جهان را که معادل حدود ۷۰ درصد می شود را در سال ۲۰۲۲ فروخته اند.

در حقیقت بر اساس آنچه در این گزارش آمده است، در سال ۲۰۲۲ ایرلند صادراتی به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار داشته و به این ترتیب سهمی حدودا ۱۸ درصدی در این میان به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر نیوزلند به عنوان دومین صادر کننده سهمی ۱۷ درصدی دارد و در سال ۲۰۲۲ صادراتی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار به ثبت رسانده است. ضمن اینکه هلند نیز که در جایگاه سوم صادراتی قرار دارد صادراتی ۱.۵۶ میلیارد دلاری رقم زده است. از سوی دیگر کشور بلژیک نیز صادراتی حدود ۸۱۰ میلیون دلاری و آلمان نیز صادراتی ۷۸۲ میلیون دلاری داشته است و در رتبه چهارم و پنجم صادراتی کره در سال ۲۰۲۲ قرار دارند.

همچنین طبق داده های این گزارش، کشورهای «فرانسه با رقم زدن صادراتی ۶۰۶ میلیون دلاری، لهستان با صادرات ۴۸۵ میلیون دلاری، دانمارک با ۳۴۶ میلیون دلار، ایالات متحده با ۲۴۱ میلیون دلار، بریتانیا با ۲۰۷ میلیون دلار، فنلاند با ۱۷۱ میلیون دلار، اروگوئه با ۹۰ میلیون دلار، ایتالیا با ۸۸ میلیون دلار، هند با ۸۷ میلیون دلار و اوکراین با انجام صادراتی به ارزش حدود ۷۴ میلیون دلار» در رتبه ششم تا پانزدهم صادرات کره در سال ۲۰۲۲ قرار دارند. نکته جالب توجه اینکه در این میان هند نسبت به سال ۲۰۲۱ بیشترین رشد صادراتی را داشته است و ایتالیا نیز تنها تامین کننده اصلی بود که فروش بین المللی خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۱ درصد کاهش داده است.

سایت آماری تحلیلی worlds.top.exports ایران در سال ۲۰۲۲ صادراتی به ارزش بیش از ۳۶ میلیون دلار رقم زده و به این ترتیب در جایگاه بیست و یکم صادرات انواع کره گیاهی و حیوانی قرار گرفته است

از سوی دیگر در این گزارش آمده است ایران نیز در سال ۲۰۲۲ صادراتی به ارزش بیش از ۳۶ میلیون دلار رقم زده و به این ترتیب در جایگاه بیست و یکم صادراتی قرار گرفته است. این در شرایطی است که ارزش صادراتی این کشور نسبت به سال ۲۰۲۱ به میزان حدود ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، در حوزه صادرات کره در سال ۲۰۲۲ از منظر قاره ای، تامین کنندگان اروپایی بیشترین ارزش دلاری کره صادراتی را به خود اختصاص داده اند و به عبارتی سه چهارم از کل صادرات جهانی را به خود اختصاص داده اند. همچنین این گزارش حاکی است در رتبه دوم صادراتی نیز اقیانوسیه و عمدتا کشورهای نیوزلند و استرالیا با ۱۷ درصد سهم، قرار دارند. همچنین کشورهای آسیایی سهمی بیش از ۳ درصد، آمریکای شمالی سهمی ۲.۵ درصدی، آمریکای لاتین سهمی ۱.۷ درصدی دارند و به این ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارد و آفریقا نیز در جایگاه آخر قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha