۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
حذف «اپ استور» شرکت اپل از فهرست ارائه دهندگان اپلیکیشن های تلفن همراه در چین

حذف «اپ استور» شرکت اپل از فهرست ارائه دهندگان اپلیکیشن های تلفن همراه در چین

رگولاتور فضای مجازی چین فهرست وب سایت های مجاز برای دانلود اپلیکیشن های موبایلی را منتشر کرد که نام «اپ استور» اپل در میان آنها به چشم نمیخورد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رگولاتور فضای مجازی چین فهرست وب سایت های مجاز برای دانلود اپلیکیشن های موبایلی را منتشر کرد که نام «اپ استور» اپل در میان آنها به چشم نمیخورد.

بر اساس این گزارش، رگولاتور ملی فضای مجازی چین نام ۲۶ وب سایت مجاز برای دانلو اپلیکیشن های موبایلی شامل تنسنت، هوآوی، آنت، شیائومی و سامسونگ را منتشر کرده که شهروندان این کشور می توانند اپلیکیشن های مد نظر خود را از این وب سایت ها دانلود نمایند.

با اینحال، اپ استور شرکت اپل در این فهرست به چشم نمی خورد. چین از سال ها قبل نسبت به تاسیس و حمایت از شرکت های داخلی فعال در زمینه انتشار اپلیکیشن های تلفن همراه آغاز کرده که هر یک از این شرکت ها، از فیلتر دولت چین برای کسب مجوز فعالیت عبور کرده اند.

گفته می شود عدم وجود اپ استور در میان فهرست ارائه شده از سوی رگولاتور دولتی چین منجر به ایجاد نگرانی هایی در خصوص عدم دسترسی احتمالی به اپلیکیشن های طراحی شده از سوی اپل برای گوشی های آیفون طی ماه های آتی شده است.

دولت چین از ماه ژوئن با انتشار بیانیه ای رسمی از شرکت های منتشر کننده اپلیکیشن های تلفن همراه خواسته است تا برای ادامه فعالیت خود در این کشور، نسبت به دریافت مجوز از رگولاتور فضای مجازی اقدام نمایند. دولت همچنین شرکت های دارای مجوز در این زمینه را نسبت به انتشار محتوای اپلیکیشن ارائه شده به مشتریان مسئول دانسته است.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha