۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
سقوط دسته جمعی سهام شرکت‌های بزرگ آمریکایی

سقوط دسته جمعی سهام شرکت‌های بزرگ آمریکایی

سهام آمازون در یک روز ۵۵ میلیارد دلار از دست داد.

به گزارش بازار، سهام آمازون در یک روز متحمل زیان ۵۵ میلیارد دلاری شد و سهام تسلا تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه و ترس از تعطیلی احتمالی دولت ایالات متحده، کمترین میزان خود را در یک ماه گذشته ثبت کرد.

شاخص‌های ایالات متحده تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده و ترس از تعطیلی احتمالی دولت فدرال تا پایان هفته، با زیان‌های شدید بسته شدند.

سهام شرکت آمریکایی «آمازون»، غول فروش آنلاین، در جلسه روز سه‌شنبه با بیش از ۴ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود در حدود ۳ ماه گذشته رسید و این شرکت در یک روز حدود ۵۵ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

این زیان‌ها پس از آن اتفاق افتاد که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده یک شکایت ضد انحصار طولانی مدت را مطرح کرد و آن را متهم به استفاده از استراتژی‌های ضدرقابتی و ناعادلانه برای حفظ انحصار کرد.

همچنین شاخص داوجونز ۱.۱ درصد معادل حدود ۳۸۸ واحد کاهش یافت تا بیشترین زیان روزانه ۵ ماه گذشته را متحمل شود.

این شاخص صنعتی برای ۳۰ شرکت بزرگ صنعتی آمریکایی در بورس نیویورک است که اخیراً شرکت‌هایی از بورس نزدک به آن‌ها اضافه شده است.

شاخص کامپوزیت نزدک هم حدود ۱.۶ درصد کاهش یافت و پایین‌ترین سطح خود را در ۴ ماه گذشته ثبت کرد و شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ با ۱.۵ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود در ۴ ماه گذشته رسید.

این یک شاخص سهام است که شامل سهام ۵۰۰ شرکت بزرگ مالی آمریکایی از جمله بانک‌ها و مؤسسات مالی است.

مؤسسه رتبه بندی اعتباری مودیز نسبت به تأثیر منفی بر رتبه اعتباری در صورت تعطیلی دولت آمریکا هشدار داده بود و خاطرنشان کرد که این امر مؤید ضعف ظرفیت نهادی و حاکمیتی ایالات متحده است.

شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده نیز بیش از حد انتظار کاهش یافت و به عدد ۱۰۳ رسید که پایین‌ترین سطح خود در چهار ماه گذشته است و این نگرانی را افزایش می‌دهد که مصرف کنندگان فشارهای ناشی از افزایش تورم و نرخ بهره ایالات متحده را احساس می‌کنند.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha