۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
جزئیات رکورد بی سابقه بانک مسکن در پرداخت تسهیلات نهضت ملی| رئیسی: بانک مسکن عملکرد خوبی دارد

جزئیات رکورد بی سابقه بانک مسکن در پرداخت تسهیلات نهضت ملی| رئیسی: بانک مسکن عملکرد خوبی دارد

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن با تقدیر از عملکرد خوب بانک مسکن در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن خواستار تلاش و مشارکت بیشتر دیگر بانک ها برای تسریع اجرای این طرح ملی شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از پایگاه خبری «هیبنا»؛ تاکیدات دو ماه گذشته از سوی رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی برای سرعت دادن به پروژه نهضت ملی مسکن و توجه بانک ها به موضوع پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن نشان می دهد که این پروژه تا چه حدُ حائز اهمیت است و برای اتمام آن باید تمام بانک ها در کنار دولت بوده و تسهیلات لازم را به این پروژه ملی اختصاص بدهند.

* خاندوزی: بانک مسکن، بانکی فراتر از یک بانک توسعه‌ای

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن در مرداد ماه ۱۴۰۲ با تاکید بر اینکه بانک مسکن، بانکی فراتر از یک بانک توسعه‌ای و تخصصی در کنار سایر بانک‌هاست و امیدواریم به عنوان یک بانک کارآمد در پیشبرد بخش واقعی اقتصاد، ایجاد رضایتمندی و عدالت اجتماعی به طور موثر عمل کند گفته بود که با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که رییس جمهوری محترم در بخش ساخت و ساز مسکن دارند، می‌طلبد که ضریب کارآمدی بانک مسکن ارتقا یابد و شاهد پیشرفت بانک مسکن در سال مالی پیش رو و سال‌های آینده باشیم.

* بانک مسکن در مسیر بخش واقعی اقتصاد حرکت می‌کند

او با تاکید بر اینکه بانک مسکن در مسیر بخش واقعی اقتصاد حرکت می‌کند و با توجه به نقش ویژه‌ای که بانک مسکن در تامین مالی بخش مسکن دارد، در این راستا باید تنظیم‌گر نظام بانکی در کشور باشد و بانک‌ها و سازمان‌های مربوطه به طور ویژه‌ای و با مختصات خاصی با این بانک تعامل کنند معتقد است که بانک مسکن با ابتکار عمل در حوزه‌های مختلف تسهیلاتی، ساخت و ساز در شهرهای جدید و ... می‌تواند به عنوان یک بانک فعال عمل کند و در سیاستگذاری تامین مالی بخش مسکن صاحب ایده و ابتکار عمل باشد و پیشنهادات خود را به سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های بالادستی ارایه کند.
این اظهارات حدود سه ماه بعد در جلسه شورای عالی مسکن مجددا با یک شدت و نمای دیگری توسط رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن مطرح شد.
او اگر چه عملکرد برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به حوزه مسکن و نهضت ملی مسکن را قابل قبول ندانست اما تاکید کرد که باید بررسی عملکرد مدیران بانک ها، از آن دسته از مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند، تقدیر شود و آنهایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، مورد بازخواست قرار گیرند.

* رئیس جمهور: راهکارهای تسریع در تأمین تسهیلات بانکی ساخت مسکن از جمله خط اعتباری ویژه بانک مسکن بررسی شود

رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی مسکن که در دوم مهر ماه جاری برگزار شد تاکید کرد که هیئت ویژه‌ای که متشکل از وزرای راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی است راهکارهای تسریع در تأمین تسهیلات بانکی ساخت مسکن از جمله خط اعتباری ویژه بانک مسکن را بررسی و اعلام نظر نمایند.
این هیئت ویژه‌ که متشکل از وزرای راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی است عملکرد بانک‌ها را از حیث پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بررسی خواهند کرد.

رئیسی: بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن ملی خوب عمل کرده است

آنچه که رئیس جمهور در این مدت دولت سیزدهم به او گزارش شده و به آن واقف است این است که بانک مسکن به خوبی در پرداخت تسهیلات مسکن به خصوص نهضت ملی مسکن انجام وظیفه کرده است. نتیجه این گزارش ها این شد که اخیرا رئیسی رئیس محترم جمهوری از عملکرد بانک مسکن تقدیر و اعلام کرد که بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن ملی خوب عمل کرده است.
آمارهای جدید نشان می دهد که پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن سرعت خوبی دارد و اگر آمارهای تسهیلات پرداختی در ۳۱ استان کشور را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که حتی در نقاط محروم کشور نیز عملکرد مثبتی از بابت پرداخت تسهیلات وجود دارد.
به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان که یکی از نقاط کم برخوردار محسوب می شود برای ۱۱ هزار و ۸۶۲ واحد مسکونی بالغ بر ۳۸ هزار و ۱۴۵ میلیون ریال تسهیلات منعقد شده است.
این آمار به خوبی گواه این است که تلاش بانک مسکن در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نمود دارد و تقدیر رئیس جمهور از بانک مسکن بیراه نبوده است.

* از محل منابع بانک مسکن ۵۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد

آمارها و خلاصه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گواه این ادعا است که بانک مسکن در ۳۱ استان کشور تا پنجم مهر ماه جاری ۱.۰۰۷.۰۰۰ میلیارد ریال انعقاد قرارداد صورت داده است و در قالب ۳۸ هزار و ۸۱۷ پروژه برای ساخت ۲۸۶ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی از محل منابع بانک مسکن ۵۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
نکته حائز اهمیت این است که خلاصه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ استان کشور، استان های فارس، تهران و اصفهان توانسته اند به لحاظ معرفی به بانک، تشکیل پرونده، انعقاد قرارداد و سهم الشرکه پرداختی رتبه خوبی کسب کنند.
در استان فارس برای ۲۳ هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی تا پنجم مهر ماه جاری میزان انعقاد قرارداد و مبلغ تسهیلات منعقد شده ۸۶ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال بوده است که تاکنون ۴۰ هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
در استان تهران نیز برای ۲۲ هزار و ۸۴۲ واحد مسکونی، ۹۵ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

در استان اصفهان نیز برای ۲۰ هزار و ۳۸۹ واحد مسکونی، ۷۰ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که ۴۰ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha