۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
حمایت دولت از فعالان اقتصادی برای رونق کسب و کار
وزیر امور اقتصاد و دارایی مطرح کرد

حمایت دولت از فعالان اقتصادی برای رونق کسب و کار

دژپسند، وزیر اقتصاد ودارایی گفت: شرایط حضور فعالان اقتصادی در بازار سرمایه و صدور مجوزها برای رونق کسب و کار تسهیل شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش خصوصی یکی از رکن‌های اصلی توسعه اقتصادی کشور است و حل مشکلات این بخش می‌تواند نقش بسزایی در تحقق شعار سال (جهش تولید) داشته باشد. دژپسند با اعلام اینکه هدف از این نشست، شنیدن صدای بخش خصوص و پیگیری مشکلات آن‌ها در حوزه کسب و کار بود، افزود: عمده تقاضای نمایندگان بخش خصوصی، تسهیل شرایط کسب و کار، تامین مالی، مالیات و گمرک بود که برخی موارد در همین جلسه پیگیری و بررسی شد.

وی همچنین از استقبال بخش خصوص از پنجره واحد فیزیکی خبر داد و گفت: این پنجره در ۴ استان دیگر ایجاد می‌شود و مهمتر اینکه تا دهه فجر امسال سامانه الکتریکی ایجادخواهد شد که فعالان بخش خصوص برای دریافت یک مجوز یا تاسیس یک شرکت درگیر مشکلات آزار دهنده نباشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره ایجاد شرایط مناسب برای استفاده مودیان از قانون بخشودگی جرائم مالیاتی افزود: مودیانی که بتوانند مالیات خود را زودتر از موعد پرداخت کنند، به ازای هر ماه، از ۱.۵ درصد پاداش برخوردار خواهند شد که سالانه ۱۸ درصد می‌شود که این رقم از سود بانکی هم بیشتر است. دژپسند همچنین از حمایت از شرکت‌های بزرگ برای حضور در بازار سرمایه خبر داد و گفت: هر شرکتی که مدارکش آماده باشد، می‌تواند طی یک ماه در بورس پذیرش شود در حالی که این روند قبلا تا یک سال هم طول می‌کشید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: براساس قانون برای پذیرش شرکت‌ها در بورس، سازمان امور مالیاتی باید ۱۰ سال گذشته‌ی آن‌ها را از نظر مالیاتی بررسی کند، اما مقرر شد برای حمایت از شرکت‌ها و تسهیل شرایط، این قانون برای امسال انجام نشود.

کد خبر: ۲۴٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha