۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
نرخ تورم در استان ایلام روند کاهشی دارد
استاندار ایلام:

نرخ تورم در استان ایلام روند کاهشی دارد

ایلام- استاندار ایلام گت: نرخ تورم در استان ایلام در مقایسه با سایر استان‌ها روند کاهشی یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد تنظیم بازار این استان اظهار کرد: بر اساس مستندات، نتیجه عملکرد استان در حوزه اقتصادی خوب بوده است.

وی ادامه داد: استانی که همیشه و قبل از این دولت سرآمد تورم در سطح کشور بود، تورم در این استان به تناسب و در طول ۲ سال گذشته در حال کاهش بوده و امروز رتبه ۱۳ کشور را دارد. مجموعه عملکرد زنجیره دستگاه های مرتبط با بازار با هماهنگی هم موجب کاهش ۱۳ پله ای تورم در استان شده است.

وی یادآور شد: بر اساس نامه رسمی وزارت کشور استان ایلام از نظر ضریب جینی( کاهش فاصله طبقاتی و توزیع ثروت بین اقشار مختلف مردم در حوزه کار و اشتغال و درآمد) در حوزه شهری رتبه اول و در حوزه روستایی نیز این استان رتبه برتر را کسب کرده است.

استاندار ایلام بیان کرد: این به معنای آن است که اشتغال و درآمد در استان ایجاد شده و فاصله طبقاتی در بین اقشار مختلف جامعه در این استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استانداری استان ایلام در بین استانداری های کشور رتبه عالی را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: ایلام از نظر جلب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه‌ اول و از نظر جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه‌ی سوم کشور را کسب کرد.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha