۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
صادرات خرمای جنوب کرمان به کشورهای منطقه| آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم
رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

صادرات خرمای جنوب کرمان به کشورهای منطقه| آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم

کرمان- احمدپور، رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: با توجه به کیفیت بالای خرمای جنوب، این محصول به کشورهای اروپایی و روسیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان صادر می شود.

احمد احمدپور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود ۳۱ هزار سطح زیر کشت نخلستان های بارور در جنوب استان کرمان اظهار کرد: این منطقه رتبه سوم سطح زیر کشت خرما در کشور را داراست.

وی ادامه داد: همچنین جنوب کرمان با تولید ۲۲۰ هزار تن خرما در سال، رتبه دوم در این زمینه را هم به خود اختصاص داده است.

ایجاد شش شغل به ازای هر هکتار نخلستان

احمدپور با اشاره به آغاز برداشت ارقام زود رس محصول خرما از نیمه خرداد افزود: برداشت سایر ارقام این محصول تا اوایل ماه جاری ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان به تنوع ارقام خرما در این منطقه اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ رقم تجاری در جنوب کرمان وجود دارد.

وی اراقام خرما نخلستان های جنوب کرمان را کلوته، مضافتی و مرداسنگ و هلیله ‌ای دانست و گفت: از میان این ارقام مضافتی و کلوته بیشترین سطح زیر کشت را دارند.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به نقش خرما در اقتصاد و اشتغال جنوب کرمان بیان کرد: در فصل برداشت محصول به ازای هر هکتار برای شش نفر اشتغالزایی می شود.

با توجه به کیفیت بالای خرمای جنوب این محصول به کشورهای اروپایی و روسیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان صادر می شود

احمدپور ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای خرما جنوب این محصول به کشورهای اروپایی و روسیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان صادر می شود.

وی اخذ گواهی بهداشتی برای صادرات خرما را شرط واجب دانست و گفت: نخلداران و واحدهای فرآوری برای این منظور باید در سامانه سماک ثبت نام کنند.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به سلامت و کیفیت خرمای جنوب کرمان بیان کرد: خرمای منطقه دارای استاندارهای بهداشتی است.

وی بر لزوم تقویت صنایع فرآوری خرما، بسته بندی و بازاریابی تاکید کرد و افزود: آماده همکاری با سرمایه گذاران در حوزه خرما هستیم.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha