۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
ایران و مصر کمیته مشترک اقتصادی تشکیل دادند
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

ایران و مصر کمیته مشترک اقتصادی تشکیل دادند

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حضور در نشست سالانه بانک توسعه زیرساخت آسیایی، از تشکیل کمیته اقتصادی میان ایران و مصر و نیز فعال شدن بانک مشترک دو کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست سالانه بانک توسعه زیرساخت آسیایی و کارشکنی‌ها درباره حضور ایران در این نشست، اظهار داشت: مقرر شد در سفر معاون رئیس بانک توسعه زیرساخت آسیایی به ایران، مستندات پروژه‌ای که برای استفاده از ظرفیت این بانک آماده شده، به وی ارائه شود.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در بانک توسعه زیرساخت آسیایی، اضافه کرد: در نشست سالانه این بانک دیدگاه‌های ایران از سوی وزیر اقتصاد به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و فرصتی برای مذاکرات دوجانبه با مقامات کشورهای اندوزی، عراق و هند درباره موضوعات مشترک و همکاری‌های اقتصادی به وجود آمد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: پس از سال‌ها وزرای اقتصاد ایران و مصر با یکدیگر دیدار کردند و استقبال بسیار گرمی از سوی وزیر مالیه مصر صورت گرفت؛ تقریباً با تمام پیشنهادات اقتصادی برای احیای روابط اقتصادی موافقت و کمیته مشترکی هم بین وزرات اقتصاد ایران و وزارت مالیه مصر برای پیگیری پروژه‌های مشترک تشکیل شد.

خاندوزی افزود: به دلیل کوتاهی‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران نتوانسته بود از سهام خود در بانک مشترک میان ایران و مصر که از دهه‌ها قبل وجود داشت، استفاده کند و هیأت مدیره‌ای که می‌توانست از سوی ایران معرفی شود به‌خاطر همین فقدان هماهنگی‌ها مورد تأیید قرار نگرفته بود. با مذاکراتی که با مدیرعامل بانک انجام دادیم، قرار شد اعضای هیأت مدیره طرف ایرانی معرفی و مورد تأیید بانک قرار گیرند تا از ظرفیت سهام‌داری خود در لایه مدیریتی بانک استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۷ میلیون یورو معادل انباشت سودی که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته داشت و به دلیل نداشتن برنامه از سوی دولت قبل مورد استفاده قرار نگرفته بود، به‌عنوان افرایش سرمایه ایران در بانک ایران و مصر مورد تأیید قرار گرفت تا با سهام‌داران دیگر هم در تأمین مالی پروژه‌های مشترک دو کشور و تقویت بانک نقش ایفا کنند و هم سهم ایران در این بانک کاهش پیدا نکند.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha