۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
لغو روادید گردشگری به ۵۰ کشور پیشنهاد شده است
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کشور:

لغو روادید گردشگری به ۵۰ کشور پیشنهاد شده است

ساری- صوفی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کشور گفت: به بیش از ۵۰ کشور پیشنهاد لغو روادید گردشگری دادیم و این موضوع مورد تائید هیئت دولت قرار گرفته است.

محمدحسین صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در حاشیه همایش ملی گردشگری گفت: یکی از سیاست های خارجی دولت سیزدهم، افزایش تعاملات اقتصادی و فرهنگی به ویژه گردشگری با کشورهای مختلف با محوریت کشورهای همسایه است و بر این اساس برنامه های متعدد و متنوعی مثل لغو روادید یک طرفه و دو طرفه، برگزاری نمایشگاه های گردشگری ایران در کشورهای هدف، و... در دست اجراست.

مدیرعامل کانون جهان‌ گردی و اتومبیل‌ رانی‌ ایران، تصریح کرد: خوشبختانه تلاش های ما در حوزه گردشگری نتیجه داد و پس از چند سال تلاش و کوشش به ویژه در یکسال اخیر که با مذاکرات متعدد با طرف روسی همراه بود، هفته گذشته اولین گروه توریستی ایران عازم روسیه شدند.

صوفی با اشاره به همکاری مثبت همه نهادهای موثر روسیه، گمرک، گردشگری، پلیس و... بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که اولین گروه توریستی روسیه، شامل تور گردان ها، مسئولان آژانس ها و راهنمایان تورهای روسیه وارد ایران شدند و طی چند روز از زیبایی ها، جذابیت ها و آثار فرهنگی، هنری، تاریخی و تمدنی ایران با محوریت مازندران بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام فصل جدید روابط گردشگری ایران و روسیه خواهد بود، ادامه داد: اینان سفیران ایران خواهند بود و موجب معرفی بیشتر ایران به هموطنان و هم زبانان خود خواهند شد

مدیرعامل کانون جهان‌ گردی و اتومبیل‌ رانی‌ ایران، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، لغو روادید دو طرفه، موجب افزایش توریست میان دو کشور ایران و روسیه خواهد شد، ضمن اینکه لغو روادید دو طرفه با کشورهای دیگر نیز در صورت توافقات دو جانبه انجام خواهد شد و در آینده نزدیک به مرحله اجرا در خواهد آمد.

صوفی در پایان گفت: ما به بیش از ۵۰ کشور پیشنهاد لغو روادید دادیم و این موضوع در دولت هم بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است که پس از ابلاغ رسمی به تدریج اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha