۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
انتظار ۱۲ ساله پیمانکاران گلستان برای دریافت مطالبات خود
دبیر انجمن پیمانکاران گلستان انتقاد کرد

انتظار ۱۲ ساله پیمانکاران گلستان برای دریافت مطالبات خود

گرگان- بهرام‌علی نژاد، دبیر انجمن پیمانکاران گلستان گفت: برخی از پیمانکاران در حوزه راه و شهرسازی بیش از ۱۲ سال است که چشم انتظار مطالبات خود هستند.

علی بهرام علی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان گلستان در شاخص های اعلامی حوزه های عمرانی و پیمانکاری و همچنین در بودجه های عمرانی در رده های پایین کشوری قرار دارد.

دبیر انجمن پیمانکاران گلستان با اشاره به مطالبات پیمانکاران استان افزود: حاصل سفر رئیس جمهور به استان آنطور که باید به نفع پیمانکاران نبود و مطالبات آنها همچنان روی زمین مانده است.

وی اضافه کرد: اعتباراتی هم که گاها تزریق می شود در اختیار پیمانکاران قراردادهای بزرگ استان مانند «قرارگاه خاتم» قرار می گیرد و حق دیگر پیمانکاران مغفول می ماند.

به گفته وی؛ تورم غیر قابل پیش بینی، ارزش پول پیمانکاران را به شدت پایین می آورد زیرا برخی از آنان در حوزه راه و شهرسازی بیش از ۱۲ سال است که چشم انتظار مطالبات خود هستند.

وی از نمایندگان مجلس خواست به موضوع تبدیل اسناد خزانه به پول نقد که بین دستگاه های نظارتی و ذیحساب ها به محل مناقشه تبدیل شده است، ورود کنند.

علی نژاد گفت: در موضوعات مرتبط با پیمانکاران، دستگاه های اجرایی، مالیات، بانک ها و تامین اجتماعی هر کدام رأساً اقدام می کنند که این موضوع سبب ایجاد چالش شده است.

دبیر انجمن پیمانکاران گلستان افزود: امتیاز بومی بودن پیمانکاران ۲۰ درصد بود اما سه سال گذشته دیوان محاسبات به این موضوع ایراد وارد کرد و باعث شد سهم پیمانکاران بومی ابتر بماند.

وی تصریح کرد: ۹۷ درصد شرکت های پیمانکاری گلستان پایه پنج هستند که خلأ وجود شرکت های پایه بالا با لحاظ کردن امتیاز پیمانکاران بومی جبران خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha