پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به باغات شناسنامه‌دار در سال زراعی جدید

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به باغات شناسنامه‌دار در سال زراعی جدید

باغات شناسنامه‌دار در اولویت پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ قرار می‌گیرند.

به گزارش، کریم ذوالفقاری رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی، امروز سه‌شنبه در حاشیه آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با توجه به سیاست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی که الزاما باغات برای هدفمند شدن یارانه‌ها و حمایت‌های دولتی باید شناسنامه‌دار شوند، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی نیز بر اساس این سیاست به باغات اختصاص می‌یابد.

ذوالفقاری با حمایت از این سیاست افزود: پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به باغات شناسنامه‌دار، اقدام درستی است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

وی توسعه فناوری‌های نوین و نیازهای فناورانه را از اولویت‌های این مرکز در سال زراعی جدید عنوان و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ فروند پهپاد کشاورزی در این بخش توزیع شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: از این میزان، ۱۲۰ فروند پهپاد فقط در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها به بخش کشاورزی ورود پیدا کرده است و همکاری و تعامل خوبی میان این مرکز، معاونت امور زراعت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) وجود دارد.

به گفته وی، استفاده عمومی پهپادهای کشاورزی بیشتر برای مبارزه با آفات است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با بیان این که بخشی از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی برای خرید پهپاد اختصاص می‌یابد، اذعان داشت: ۸۰ درصد قیمت پهپاد، تسهیلات یارانه‌دار پرداخت می‌کنیم و ۲۰ مابقی سهم خریدار است.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha