۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
عرضه صکوک اجاره ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی خلیج فارس

عرضه صکوک اجاره ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی خلیج فارس

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (سهامی عام) به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بانی، در نظر دارد منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت پتروشیمی جم به نهاد واسط (شرکت واسط مالی مهر چهارم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.

این اوراق ۵ ساله و با نرخ ۲۳ درصد می‌باشد که اجاره‌بهای آن هر شش ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

ضامن این اوراق بانک شهر بوده و بازارگردان و متعهد پذیره‌نویس آن شرکت تامین سرمایه دماوند است. همچنین، عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری خبرگان سهام می‌باشد.

شایان ذکر است، پس از انتشار موفق دو مورد صکوک اجاره مجموعاً به ارزش ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس در سال‌ گذشته و همچنین سال جاری، این سومین تامین مالی این شرکت از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه می‌باشد.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha