۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
تاثیر منفی اقتصاد چین بر فروشگاه های اینترنتی در سراسر جهان
رویترز گزارش داد؛

تاثیر منفی اقتصاد چین بر فروشگاه های اینترنتی در سراسر جهان

با شدت گرفتن رکود اقتصادی در چین، به نظر می رسد وضعیت اقتصاد دیجیتال و بازارهای اینترنتی این کشور نیز تا حد زیادی به چالش کشیده شده اند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با شدت گرفتن رکود اقتصادی در چین، به نظر می رسد وضعیت اقتصاد دیجیتال و بازارهای اینترنتی این کشور نیز تا حد زیادی به چالش کشیده شده اند.

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از آخرین وضعیت اقتصاد دیجیتال و بازارهای اینترنتی چین اعلام کرد که میزان رشد این صنعت تا حد زیادی از برآوردهای تخمینی اقتصاددانان چینی فاصله گرفته است.

از سوی دیگر، به دلیل اوضاع مشابه اقتصادی و کاهش قدرت خرید عمومی در اروپا، آمریکا و آمریکای لاتین به عنوان مقاصد اصلی کالاهای ارزان قیمت و متنوع چینی، گفته می شود آمار فروش فروشگاه های بزرگی چون بایت دنس، علی بابا و تمو نیز تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گرفته است.

علیرغم سیطره بلند مدت چین بر بازار مصرف جهان طی سال های اخیر، افزایش هزینه تولید و حمل کالا به نقاط مختلف جهان از چین منجر به تحت تاثیر قرار گرفتن بازارهای آنلاین در سراسر جهان شده است؛ چراکه علاوه بر چین، شرکت های بزرگ فروشگاهی غربی همچون آمازون نیز بسیاری از کالاهای خود را از طریق این کشور تامین میکنند که اکنون با مشکل مواجه شده اند.

«شارون گای» از مدیران ارشد سابق شرکت فروشگاهی علی بابا چین معتقد است که با توجه به وابستگی بازارهای جهانی به فروشگاه های آنلاین چینی به ویژه در بخش خرده فروشی، مشکلات ایجاد شده در بازار این کشور می تواند بر زنجیره تامین در سراسر جهان تاثیر منفی بر جای بگذارد.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha