۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
سیستم پرداخت روسی «میر» به اتیوپی رسید

سیستم پرداخت روسی «میر» به اتیوپی رسید

سفیر اتیوپی، خاطر نشان کرد که اجرای سیستم میر به رفع مشکلات معاملات مالی ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه کمک می‌کند.

به گزارش بازار، چام اوگالا اوریات، سفیر اتیوپی در روسیه گفت که اتیوپی هیچ مشکلی برای معرفی سیستم پرداخت میر روسیه در آینده پیش بینی نمی کند. به گفته این دیپلمات، معرفی سیستم میر به سیستم بانکی اتیوپی، رفع اختلالات ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه در عملیات مالی را ممکن می‌سازد.

امیدوارم این چنین باشد، زیرا اتیوپی در شرف تبدیل شدن به عضو بریکس است. اخیرا، بریکس تصمیمی در خلال اجلاس سران در آفریقای جنوبی گرفته که کشورهای عضو می توانند با ارزهای ملی مبادلات خود را انجام دهند و ممکن است این تصمیم به واقعیت تبدیل شود. در آینده هیچ مشکلی برای معرفی سیستم پرداخت میر در اتیوپی وجود نخواهد داشت.» در همین حال، این دیپلمات زمان مشخصی را برای آن تعیین نکرد.

اولاً پیش بینی اجرای بدون ممانعت سیستم پرداخت روسی میر در اتیوپی نهادهای مسئول چه در طرف اتیوپی و چه در طرف روسیه، یعنی وزارت دارایی یا بانک های ملی، باید مذاکراتی را انجام دهند و یک چارچوب زمانی تعیین کنند تا این اتفاق بیفتد. در این زمینه منافعی وجود دارد و هیچ مانعی وجود ندارد، اما من نمی توانم چارچوب زمانی مشخصی برای اجرای این پروژه ذکر کنم، اما امیدوارم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۲۴۵٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha