۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
معرفی انواع ورق چاپ متالایز

معرفی انواع ورق چاپ متالایز

ورق‌های متالایز از جمله پرمصرف‌ترین لیبل‌ها و ورق‌های مخصوص چاپ در ایران هستند.

به گزارش بازار، ورق های متالایز از جمله پرمصرف‌ترین لیبل‌ها و ورق‌های مخصوص چاپ در ایران هستند. این دسته از لیبل‌ها که در قالب ورق‌هایی با ابعاد مختلف تولید می‌شوند، بهترین گزینه انتخابی برای بسته بندی‌های لوکس و تشریفاتی هستند. امروزه برخی از برندهای محبوب و معروف در بسته بندی محصولات ارزشمند و گران‌قیمت خود عمدتا از ورق‌های متالایز نقره‌ای یا طلایی استفاده می‌کنند.

علت محبوبیت لیبل‌های متالایز در سطح جهانی، در واقع داشتن برخی خصوصیات ساختاری منحصربه‌فردی همچون مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه، ماندگاری بالا و... است. اگر شما هم قصد دارید از این نوع ورق‌های درخشنده و زیبا برای افزایش جلوه بصری محصولات خود استفاده کنید، با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید. در ادامه به برخی ویژگی‌های خاص انواع ورق چاپ متالایز خواهیم پرداخت.

ورق متالایز چیست؟

ورق‌های متالایز در برخی از شرکت‌های خدمات چاپی معتبر با استفاده از مواد اولیه باکیفیت از جنس آلیاژ آلومینیومی ساخته می‌شوند. همچنین این ورق‌ها به یک لایه کوتینگ ژلاتینی مجهز شده‌اند، به همین دلیل در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارند. ورق‌های متالایز تمامی ویژگی‌های یک لیبل کاربردی و تمام عیار را داشته و به نوعی بهترین گزینه انتخابی برای به کار بردن در ظروف محصولات است.

انواع ورق چاپ متالایز

ورق‌های متالایز در دو نوع مختلف نقره‌ای و طلایی تولید می‌شوند. البته این نوع ورق‌ها هر کدام بر اساس درخواست مشتری می‌توانند با ظاهری مات یا براق (شفاف) عرضه شوند. هر یک از انواع ورق چاپ متالایز جزو لوکس‌ترین لیبل‌ها یا برچسب‌های موجود در بازار هستند. همچنین این ورق‌ها قابلیت تولید در ابعاد و سایزهای مختلف و متناسب با ظرف محصولات مختلف را دارند.

معرفی ویژگی‌ها و خصوصیات ورق‌های متالایز

ورق‌های متالایز هزاران ویژگی منحصربه‌فرد و خاص را به عنوان لیبل یا برچسب دارند. یکی از اصلی‌ترین خصوصیات ساختاری این ورق‌ها، درخشندگی و شفافیت ظاهری است. ورق‌های متالایز بنا بر ساختاری که دارند می‌توانند نور را به خوبی از سطح خود منعکس کرده و جلوه زیبایی به ظاهر محصول ببخشند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه انواع ورق چاپ متالایز می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • عایق حرارتی
  • عایق رطوبتی
  • قدرت چسبندگی بالا
  • ضد خط و خش
  • قابلیت شستشو
  • خاصیت چاپ‌پذیری بالا

مقاومت بالای ورق متالایز در برابر حرارت و رطوبت

یکی از ویژگی‌های بسیار خاص ورق‌های متالایز که در کمتر لیبلی دیده می‌شود، داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و رطوبت است. انواع ورق متالایز به علت داشتن یک لایه آلومینیوم مانع از نفوذ رطوبت و انواع مایعات همچون روغن و... به ساختار خود و حتی محتویات بسته بندی می‌شوند. از طرفی این ورق‌ها مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر حرارت و گرمای بیش از حد نشان می‌دهند.

قدرت چسبندگی بالای ورق‌های متالایز

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در انتخاب لیبل‌ها باید به آن توجه کنید، قدرت چسبندگی لیبل است. ورق‌های متالایز در مقایسه با سایر لیبل‌ها و ورق‌های مخصوص بسته بندی، بیشترین میزان چسبندگی را دارند؛ به همین دلیل تحت هیچ شرایطی حتی به هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت و رطوبت خاصیت چسبندگی خود را از دست نمی‌دهند.

ورق‌های متالایز: مقاوم در برابر خط و خش

یکی از معضلات بسیار بزرگ در صنعت چاپ لیبل، عوامل آسیب‌زا محیطی و تحت تاثیر قرار دادن لیبل‌ها است. خوشبختانه در فرایند چاپ متالایز به لطف تولید انواع ورق‌های مقاوم متالایز این مشکل برطرف شده است. چراکه این نوع ورق‌ها در برابر خط و خش و حتی ضربه بیشترین مقاومت را دارند.

قابلیت شستشو ورق‌های متالایز

ورق‌های متالایز بر خلاف بسیاری از لیبل‌ها قابلیت شستشو دارند. به عبارتی این ورق‌ها پس از قرار گرفتن روی ظروف محصولات مختلف می‌توانند به همراه ظرف محصول در فرایند شستشو بدون از دست دادن خاصیت چسبندگی خود حضور داشته باشند.

خاصیت چاپ‌پذیری بسیار بالا

ورق‌های متالایز با خاصیت چاپ پذیری بالا معروف هستند؛ روی انواع این ورق‌ها می‌توان هر نوع طرح پیچیده و ساده را با بالاترین کیفیت و وضوح چاپ کرد. اگر به بسته بندی نوشیدنی‌های گران قیمت مختلف مانند Hype و... دقت کنید متوجه حضور ورق‌های متالایز در دور تا دور ظرف آن‌ها خواهید شد!

موارد کاربرد انواع ورق چاپ متالایز

ورق‌های چاپ متالایز کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنعت چاپ و بسته بندی ایران و سایر کشورها دارند. شما با خرید ورق‌های متالایز هیچ گونه محدودیتی در استفاده از آن‌ها نخواهید داشت، زیرا این نوع لیبل‌ها تقریبا با هر نوع سطحی از جمله شیشه، چوب، پلاستیک و.. سازگاری دارند. علاوه بر موارد فوق حتی از این ورق‌ها در چاپ پلی اتیلن نیز استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین استفاده‌های ورق‌های متالایز عبارت‌اند از:

  • صنعت خودروسازی
  • صنعت دارو
  • پزشکی
  • محصولات غذایی و بهداشتی
  • محصولات الکترونیکی و...

معرفی انواع ورق چاپ متالایز

بهترین شرکت خدمات چاپ متالایز در تهران

حالا که با ویژگی‌ها و کاربردهای انواع ورق متالایز آشنا شدید، نوبت آن است که یکی از بهترین شرکت‌های خدمات چاپ متالایز در تهران را به شما معرفی کنیم. شرکت کیاما پرینت با بیش از 3 دهه سابقه فعالیت و ارائه خدمات در حوزه چاپ امروزه قادر به انجام انواع فرایندهای چاپ از جمله چاپ فلکسو، هلیوگراور، متالایز و... با بهترین کیفیت در سرتاسر ایران است. در صورتی که قصد دارید ورق‌های چاپ متالایز خود را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت خریداری کنید کافی است تا با کارشناسان ما در کیاما پرینت تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

انواع ورق چاپ متالایز از نظر کارایی طیف وسیعی از بخش‌های صنعت چاپ و بسته بندی را پوشش می‌دهد. این نوع لیبل‌ها به علت داشتن برخی خصوصیات ساختاری چون عایق حرارتی و رطوبتی، مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، ماندگاری طولانی و هزینه کم امروزه در بسته بندی انواع محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی، الکترونیکی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیبل pvc شیرینگ

کد خبر: ۲۴۵٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha