۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
روند کاهشی حوادث منجر به فوت در معادن
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن اعلام کرد

روند کاهشی حوادث منجر به فوت در معادن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از سیر نزولی حوادث منجر به فوت در معادن کشور خبر داد و گفت: تا سال ۹۹ آمار حوادث فوتی در معادن کشور، افزایشی بود، اما از سال ۹۹ تا پارسال، این آمار کاهشی بوده است.

به گزارش بازار، رضا بستامی در نشستی با خبرنگاران با بیان این که عملیات معدنی خطرپذیر است و بر افزایش میزان حضور بازرسان در معادن تاکید کرد و افزود: در صورت پرداخت سه درصد حقوق دولتی معادن از سوی سازمان برنامه و بودجه، می‌توان حضور بازرسان را در معادن چندین برابر کرد و تاثیر آن در کاهش حوادث چشمگیر خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن همچنین با اشاره به هزار و ۴۰۰ بازرسی انجام شده از معادن در سال گذشته گفت: هزار و ۲۰۰ بازرسی از معادن برای امسال انجام خواهد شد.

بستامی به تنوع مواد معدنی اشاره کرد و گفت: ۸۱ نوع مواد معدنی در کشور وجود دارد و باید تلاش کرد تا معادن به جایگاه واقعی خود برسند و نمایشگاه معدن و صنایع معدنی، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و رسیدن به این جایگاه است.

وی از توسعه ۱۳ درصدی معادن در برنامه هفتم خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی موضوع مهمی است که در حال پیگیری است.

بستامی با بیان این‌که این سازمان ۴۵ هزار عضو حقیقی و حقوقی دارد افزود: ۱۲ هزار عضو پروانه اشتغال دارند و بسیاری از آنان شاغل هستند و بیکاری در این زمینه بسیار ناچیز است.

وی درباره این‌که بیشترین سرمایه گذاری در چه بخش‌هایی از معدن صورت می‌گیرد گفت: بیشترین سرمایه در بخش اکتشاف صورت می‌گیرد که از سوی دولت انجام می‌شود و شرکت‌های تخصصی ایمیدور و سازمان زمین شناسی در این زمینه فعال هستند و فرصت‌های سرمایه گذاری را بررسی می‌کنند.

بستامی افزود: هیئت‌های سرمایه گذاری از روسیه، چین، رومانی، عراق، افغانستان و ترکیه برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در دوازدهمین نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی به اجرای «طرح فاجد» با همکاری ایمیدور اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندس معدن و ایمیدرو برای توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی و رفع کمبود نیروهای متخصص و مجرب در این بخش، «طرح فاجد» را اجرایی کرده اند که در این طرح، افراد حائز شرایط تحت عنوان کارورز به واحدهای مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن افزود: حق الزحمه ماهانه کارورزان طرح فاجد برابر با حداقل دستمزد مورد تایید وزارت کار خواهد بود.

بستامی احساس امنیت برای بهره برداران معدنی را یکی از مهمترین مسائل بر شمرد و گفت: یکی از معضلات بخش معدن همراهی نکردن برخی از نهادها و معترضان محلی است و شاهد اتفاقات ناخوشایندی برای بهره برداران هستیم.

کد خبر: ۲۴۵٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha