۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
خروج سیمان از انحصار با عرضه در بورس کالا
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد

خروج سیمان از انحصار با عرضه در بورس کالا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط ۲۰ نفر دادوستد می‌شد، اما اکنون به هر میزان در بورس کالا خرید و فروش می‌شود و انحصاری وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی، امروز دوشنبه در گردهمایی مدیران گروه توسعه ملی و شرکت های تابعه که با محوریت "تامین مالی و سرمایه گذاری" برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد فرصت تامین مالی در کشور دارد و همچنین سازمان بورس برای آموزش ابزارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه آمادگی دارد.

وی ادامه داد: گاها تصمیم‌هایی از روی ناآگاهی، گرفته می‌شود که برای بازار سرمایه مشکل آفرین است؛ از جمله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که سرانجام تصحیح، اما موجب زیان سهامداران شد.

رئیس سازمان بورس گفت: موضوع تعطیلی بورس کالا در سه دهه گذشته همواره مطرح بوده و در چند روز گذشته نیز، بحث خروج سیمان و فولاد از بورس هم مطرح شده است که این مباحث فقط در کوتاه مدت به این صنایع، سهامداران و کلیت بازار سرمایه ضربه می‌زند.

عشقی تصریح کرد: قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریبا ۲۰ نفر دادوستد می‌شد، حال هر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند به هر میزان از بورس کالا سیمان بخرد و انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: سیمان نیم درصد هزینه تمام شده ساخت و ساز را در بر می‌گیرد و خروج سیمان از بورس به بهانه حل مشکلات مسکن آدرس غلط دادن است. چراکه اینکار سیمان را گرانتر به دست مصرف کننده واقعی می‌رساند. تلاش برای خروج محصولات از بورس، به سرمایه هراسی منجر می‌شود.

کد خبر: ۲۴۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha