۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
 اجرای پروژه‌های راه‌سازی بوشهر به دلیل گرانی مقرون به‌صرفه نیست
معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر:

اجرای پروژه‌های راه‌سازی بوشهر به دلیل گرانی مقرون به‌صرفه نیست

بوشهر- پوررضا، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر گفت: اجرای پروژه‌های راه‌سازی استان با توجه به گرانی مواد اولیه، مقرون به‌صرفه نیست.

علیرضا پور رضا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال گذشته در بخش راهداری بوشهر ۶۸ میلیارد تومان اعتبار استانی با تخصیص ۴۲ درصد و ۶۲ میلیارد تومان نیز از محل اعتبار ملی با تخصیص ۷۰ درصد هزینه شده است.

وی از روکش آسفالت ۱۵۰ کیلومتر و لکه‌گیری ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال جاری ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۳۵۰ هزار مترمربع لکه‌گیری راه‌ها انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر اضافه کرد: سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر لایه حفاظتی فوکسیل و ۱۵ کیلومتر چیپسیل (عملیات روکش محافظتی چیپسیل برای بهبود کیفیت و طول عمر آسفالت انجام می‌شود) در استان بوشهر انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در استان بوشهر شناسایی که همه این نقطه‌ها آشکارسازی و نصب علائم برای آن‌ها انجام‌شده است.

پور رضا ادامه داد: سال گذشته هفت نقطه از ۲۴ نقطه ابلاغ‌شده با توجه به اعتبارات پیش‌بینی‌شده اصلاح و مابقی نیز امسال با تأمین اعتبار لازم اصلاح می‌شود. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۶۰ کیلومتر لایه حفاظتی فوکسیل و ۱۳ کیلومتر روکش سراسری از تونل دریاقلی تا ابتدای گردنه دالکی، لکه‌گیری و درزگیری کمربندی برازجان، چغادک - احمدی، آسفالت باند دوم روستای بوستانو و آسفالت اخند و عسکری پیش‌بینی‌شده است.

پور رضا افزود: پرداخت حقوق و مزایای کارکنان راهداری یکی از مشکلات این بخش است به‌گونه‌ای که حقوق این افراد به صورت قرارداد طرح پرداخت می‌شود و این در حالی است که نیاز است برای انجام امور راهداری پرداخت حقوق و مزایای کارکنان از سرفصل حمل‌ونقل پرداخت شود تا اعتباری که فقط برای راهداری در هر شهرستان تخصیص می‌یابد در زمینه راهداری باشد.

وی ادامه داد: مبلغی برای هزینه در امور راهداری با توجه به اینکه بیشتر اعتبار تخصیص‌یافته به‌ردیف راهداری در هر شهرستان بابت حقوق کارکنان طرح هزینه می‌شود، باقی نمی‌ماند.

پور رضا بابیان اینکه نیاز است که مسئولان یک بانک ماشین‌آلات به‌روز و کارا داشته باشند که در زمان بحران در کوتاه‌ترین زمان از این امکانات استفاده شود، گفت: با توجه به وضعیت اعتباری و بودجه‌ای و گرانی در شرایط کنونی اجرای پروژه‌های راه‌سازی مقرون به‌صرفه نیست و اولویت باید به سمت اجرای پروژه‌های راهداری باشد.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: امروز بیشتر اعتبارات به سمت اجرای پروژه‌های راه‌سازی هدایت می‌شود و نگهداری و حفاظت از راه‌ها و پروژه‌های راهداری کمتر شناخته‌شده است درحالی‌که در شرایط کنونی باید نگاه مجموعه مدیریتی استان بوشهر به سمت راهداری و حفظ و نگهداری راه‌ها و حفظ شرایط موجود معطوف شود.

کد خبر: ۲۴٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha