۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
افزایش ۵۰ درصدی عرضه نفت روسیه با وجود تحریم‌ها
در ۳ ماه نخست ۲۰۲۳ رخ داد

افزایش ۵۰ درصدی عرضه نفت روسیه با وجود تحریم‌ها

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عرضه نفت روسیه با وجود تحریم‌ها و طرح سقف قیمتی گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز یکشنبه (دوم مهرماه) با استناد به داده‌های مؤسسه کپلر گزارش داد عرضه نفت خام روسیه در بهار سال ۲۰۲۳ میلادی با وجود اعمال تحریم‌های کشورهای گروه هفت به‌دلیل تنش‌های مسکو و کی‌یف، ۵۰ درصد افزایش یافت.

اتحادیه اروپا، کشورهای گروه هفت و استرالیا در دسامبر ۲۰۲۲ با هدف تحریم روسیه به‌دلیل تنش‌های مسکو و کی‌یف سقف قیمت ۶۰ دلاری را برای محموله‌های نفت روسیه وضع کردند.

فایننشال تایمز با استناد به برآوردهای دانشکده اقتصاد کیف (KSE) در گزارشی اعلام کرد که احتمال می‌رود درآمدهای نفتی روسیه به‌دلیل افزایش مداوم قیمت‌های نفت خام و کاهش تخفیف‌ها در نفت خود در حال افزایش باشد.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های حمل‌ونقل و بیمه ازسوی روزنامه فایننشال تایمز، حدود سه چهارم کل جریان عرضه نفت خام روسیه از طریق دریا در ماه اوت بدون بیمه شرکت‌های غربی بوده است.

روسیه صادرات گازوئیل و گازوئیل خود از طریق دریا را در ۲۰ روز نخست سپتامبر نسبت به مدت مشابه در ماه اوت نزدیک به ۳۰ درصد کاهش داد و به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رساند.

انتظار می‌رفت ممنوعیت موقت صادرات بنزین و گازوئیل روسیه به بیشتر کشورها که هفته گذشته اعلام شد، سبب تشدید محدودیت عرضه شود.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha