۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
تشکیل کمیته ایران و مصر برای اجرای پروژه‌های مشترک
وزیر اقتصاد خبر داد

تشکیل کمیته ایران و مصر برای اجرای پروژه‌های مشترک

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان بعد از دیدار با وزیر دارایی مصر که پس از یک دهه انجام شد، از تشکیل کمیته‌ای بین دو کشور برای اجرای پروژه‌های مشترک خبر داد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در نشست بانک زیرساخت آسیایی به مصر سفر کرده است با «محمد معیط» وزیر دارایی مصر دیدار و درباره تحولات روابط دو جانبه بویژه مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دو کشور گفت و گو کرد.

در این دیدار با تاکید بر عزم دولت برای توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ ساز مصر و ایران بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری های فی مابین در زمینه بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی و انتقال فناوری داروسازی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده توسط وزیر اقتصاد ایران تاکید و اظهار داشت: مصر بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم می داند و امیدواریم به زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha