۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
بیش از ۱۶۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها وارد فاز اجرا شد
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بیش از ۱۶۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها وارد فاز اجرا شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: با تکمیل و تحویل ۹ هزار واحد مسکونی شهری تا پایان امسال رقم واحدهای تحویلی بنیاد در نهضت ملی به ۱۸ هزار واحد شهری می‌رسد

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند اجرای نهضت ملی مسکن را در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد تشریح کرد و گفت: هم اکنون برای ۲۹۵ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها زمین تامین شده است که از این میزان، ۲۲۱ هزار واحد دارای متقاضی و در اراضی قرار دارد که قابلیت ساخت و ساز در آنها وجود دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از اجرایی شدن ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در شهرها خبر داد و گفت: هم‌اینک برای بیش از ۱۶۵ هزار واحد تخصیص پروژه انجام شده است که از این میزان ۱۲۲ هزار واحد پروانه ساختمانی را اخذ کرده‌اند، ۶۷ هزار واحد در مرحله فونداسیون و ۳۴ هزار و ۵۴۰ واحد نیز در مرحله اتمام اسکلت و سقف قرار دارند.

سهرابی توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بخش شهری ۹ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی، مسکن محرومان و مسکن اقشار کم‌درآمد تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است تا ۹ هزار واحد دیگر نیز تا قبل از اتمام سال تکمیل و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی بخشی از مشکلات موجود را برای ساخت به موقع واحدهای تعیین تکلیف شده پرداخت نشدن به موقع تسهیلات و همچنین پرداخت نشدن تسهیلات مکمل طرح نهضت ملی مسکن عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با رفع مشکلات بانک‌ها و تسریع در پرداخت تسهیلات، ساخت مسکن نیز سرعت لازم را بگیرد.

گفتنی است، بخشی از ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را بنیاد مسکن برعهده دارد که در مناطق روستایی و شهری اجرا خواهند شد. بر اساس آخرین آمار بیش از ۵۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها اجرایی شده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha