اجرای کشت قراردادی با ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی توسط تشکل‌ها و تعاونی‌ها
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد

اجرای کشت قراردادی با ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی توسط تشکل‌ها و تعاونی‌ها

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ارتقای مکانیزاسیون از طریق تشکل‌ها و تعاونی‌ها را گره‌گشای کشاورزان و کمک‌رسان برای اجرای کشت قراردادی اعلام کرد.

به گزارش بازار، غلامرضا هادربادی در پانزدهمین کنگره ملی و نخستین کنگره بین‌المللی مکانیزاسیون کشاورزی که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، با بیان این که بخش کشاورزی در شرایط کنونی موتور توسعه است، بر همسویی برنامه‌های سازمان با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: طرح الگوی کشت و کشت قراردادی با اجرای مکانیزاسیون از طریق تشکل‌ها تسریع می‌یابد و یکی از مهمترین ابزارهای تشویقی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: بکارگیری مکانیزاسیون توسط تشکل‌ها در ایران سابقه زیادی دارد به طوری که تشکل‌های بخش کشاورزی در حوزه کشت و صنعت، سهامی زراعی، تعاونی تولید و تعاونی روستایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

هادربادی افزود: از ۵۳ سال پیش که اساسنامه تعاونی تولید مصوب شد یکی از اهداف این تعاونی‌ها استقرار واحدهای مکانیزاسیون بود و وظیفه تعاونی‌های تولید، یکپارچه‌سازی همراه با حفظ مالکیت مبتنی بر نظام بهره‌برداری است.

بهره‌گیری از نظام بهره‌برداری از لوازم تحقق در امنیت غذایی است
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مرکزی ایران تصریح کرد: خرده مالکی به عنوان سوپاپ اطمینان امنیت غذایی و پدافند غیرعامل عمل می‌کند که اگر با نظام بهره‌برداری یاد شود به عنوان فرصت است.

وی گفت: تعاونی‌های تولید بیش از ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی و ۶ هزار روستا را تحت پوشش دارند و ۳.۵ میلیون هکتار زیر نظر این تعاونی‌هاست که بستر مناسبی برای بخش کشاورزی است.

واگذاری تراکتور و کمباین و سایر ادوات کشاورزی در قالب تعاونی‌ها تعریف شود

هادربادی افزود: از آنجایی که تعاونی‌ها بهای خدمات مکانیزاسیون را بعد از برداشت محصول از کشاورز اخذ می‌کنند لذا نوعی کمک به کشاورزان کم‌بضاعت بوده و عامل انگیزشی برای اجرای کشت قراردادی و انجام الگوی کشت به حساب می‌آید، لذا اولویت تشکل‌ها و تعاونی‌ها در تخصیص تسهیلات خط تجاری مکانیزاسیون، اولویت دادن به توسعه پایدار بخش کشاورزی است.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha