۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه اقدامی غیرمنطقی و دستکاری در بازار است
ونزوئلا:

تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه اقدامی غیرمنطقی و دستکاری در بازار است

وزیر خارجه ونزوئلا تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه را «اقدامی غیرمنطقی» خواند و گفت که این اقدام دستکاری در بازار نفت و نقض قوانین تجارت بین‌المللی است.

به گزارش بازار، ایوان گیل شامگاه شنبه در حاشیه اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل به اسپوتنیک گفت: ما در هیچ شرایطی با دستکاری در بازار موافق نیستیم. این اقدامی غیرمنطقی است که همه اصول تجارت بین‌المللی را نقض می‌کند.

وی تاکید کرد ونزوئلا در حالی که تحت تحریم‌های یکجانبه قرار دارد، تولید نفت خود را افزایش داده است.

گیل افزود: ونزوئلا تحت اقدامات تحریمی یکجانبه قرار دارد با این حال ما طرح‌های جدید برای توسعه مناطق اقتصادی ویژه تدوین کرده و سیاست بازگشایی اقتصاد به روی سرمایه‌گذاری جدید و پذیرش سرمایه‌گذاران را در پیش گرفته و سیاست حفاظت از منافع ملی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که باید نظم نوین جهانی ظاهر شده و سازمان ملل باید در این عرضه نقش خود را بخوبی ایفا کند.

گیل افزود: قبال از هر چیزی باید یک نظم نوین جهانی قرار شود که بتواند صلح را تضمین کند. سازمان ملل در حال حاضر نقش خود را بدرستی در این زمینه ایفا نمی‌کند و باید جایگاه خود را پیدا کند.

کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا به همراه استرالیا سال گذشته تصمیم گرفتند که به عنوان بخشی از تحریم‌های غرب بر مسکو بر سر جنگ اوکراین، از بهره مندی روسیه از خدمات شرکت های غربی برای بیمه دریایی، تامین مالی و خرید و فروش نفت این کشور که از طریق دریا جلوگیری کرده و بهای هر بشکه نفت خام روسیه را حداکثر تا از ۶۰ دلار تعیین کردند.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha