۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
چرا جاده های اروپا با قیر ایرانی آسفالت شود اما با آسفالت جاده‌های روستایی کشور مخالفت می‌شود؟

چرا جاده های اروپا با قیر ایرانی آسفالت شود اما با آسفالت جاده‌های روستایی کشور مخالفت می‌شود؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس گفت: مردم از اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص می‌پرسند چرا جاده‌های اروپا با قیر ایرانی آسفالت شود اما با آسفالت جاده‌های روستایی کشور مخالفت می‌شود؟

به گزارش بازار، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس گفت: در تصمیم‌گیری‌ها باید بگونه‌ای عمل کرد که هم منطق و استدلال تصمیم‌گیری برای مردم قابل درک و شفاف باشد و هم نتیجه تصمیم‌گیری را بتوان درک و تحلیل کرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: مجامع تصمیم‌گیر از مجلس شورای اسلامی گرفته تا دولت و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بتوانند از منطق و دلیل تصمیمات خود دفاع کنند و برای مردم و قشری که با تصمیم آنها با مشکلشان مرتبط است پاسخ داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در محلس افزود: مثلاً درخصوص مصوبه قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی کشور که مطالبه برحق تمام مردم عزیز و شهید داده روستانشین از نظام است و مجلس تصویب و شورای نگهبان آن را تأیید کرده است اکنون علامت سوال وجود دارد که چرا توسط هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت رد می‌شود.

وی مطرح کرد: آیا اگر کوچه و خیابان محل زندگی و کار تصمیم‌گیران هیات عالی نظارت مثل مردم روستاهای کشورمان خاکی و سنگلاخ بود و هر روزه از وسط گرد و خاک یا گل و لای مجبور به طی مسیر بودند بازهم اینگونه با مصوبه‌ای که قرار بود مسیرهای روستاهای محروم سرزمین ما را از سنگلاخ و خاکی به مسیری آسفالت تبدیل کند مخالفت می‌کردند؟ پاسخ مردم روستایی که بعد از سال‌ها هنوز راه آسفالت ندارند و بارها در این جاده‌های خاکی و یخبندان حتی جان بیماران خود را در مسیر رساندن به بیمارستانی در شهر از دست داده‌اند چه کسی می‌دهد؟

ارکانی تاکید کرد: مردم از ما می‌پرسند چرا باید با قیر تولید داخل، جاده‌های اروپا و کشورهای خارجی آسفالت شود ولی روستایی محروم در حسرت این قیر و آسفالت بماند که این سوالات مردم را اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص باید پاسخ دهند.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha