۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
سرمایه‌گذاری مشترک ارزی برای حفظ ارزش و افزایش درآمد
مدیر ارزیابی صندوق توسعه ملی عنوان کرد

سرمایه‌گذاری مشترک ارزی برای حفظ ارزش و افزایش درآمد

مدیر ارزیابی صندوق توسعه ملی با اشاره به منابع ارزی ۱۸ تا ۳۵ میلیارد دلاری خانگی گفت: مردم می‌توانند با مدل سرمایه‌گذاری مشترک ارزی برای حفظ ارزش و افزایش درآمد در سرمایه‌گذاری صندوق استفاده کنند.

به گزارش بازار، مجید شکرالهی، مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی در گفتگو با یک برنامه رادیویی، اظهار داشت: صندوق توسعه ملی از اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاری تغییر رویکرد داده تا مطابق صندوق‌های ثروت دیگر کشورها، ارزش دارایی بین نسلی حفظ شود.

مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی با اشاره به مدل‌های سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها، گفت: شرایطی برای مردم فراهم می‌شود تا با حفظ سرمایه، ارزش آن در فضایی امن افزایش یابد.

شکرالهی ادامه داد: تجربه دیگر کشورها حاکی از آن است که صندوق‌های ثروت ۵درصد از سرمایه‌گذاری را به اعطای وام و باقی آن به سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش پایدار منابع بین نسلی اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به مدل‌های طراحی شده جدید برای سرمایه‌گذاری در صندوق توسعه ملی، بیان داشت: با توجه به طرح، مدل کسب و کار، ارتباط آن با صنعت، رزومه متقاضی و توانایی مالی و تجاری افراد مدل‌های مختلفی طراحی شده تا برای هر سرمایه‌گذار مدل ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری با رعایت عدم بنگاه‌داری صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود.

مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی یکی از مدل‌های طراحی شده را ترکیبی سهامداری با تامین مالی عنوان و تصریح کرد: در این مدل ۳۵درصد از طرح سهامداری بوده که به سرعت در بازار عرضه و موجب گسترش سرمایه می‌شود.

شکرالهی مدل دوم را با مشارکت صندوق در اعطای تسهیلات برای محصول دانست و گفت: در این مدل فقط تامین مالی انجام می‌شود؛ ولی صندوق سهامدار نبوده و فقط در بخشی از میزان درآمد محصول شریک خواهد شد که عمدتاً برای محصولات صادراتی با درآمد ارزی یا بازارهای ثابت و مرجع مشخص در نظر گرفته می‌شود.

وی مدل دیگر سرمایه‌گذاری را مشارکت تامین مالی و برداشت از سطح درآمد برای حفظ منابع صندوق معرفی کرد و اظهار داشت: مدل مشارکت منابع نفت و گاز هم داریم که مختص توسعه این منابع است.

مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی با اشاره به منابع ارزی ۱۸ تا ۳۵ میلیارد دلاری خانگی گفت: مردم می‌توانند با مدل سرمایه‌گذاری مشترک ارزی برای حفظ ارزش و افزایش درآمد در سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

کد خبر: ۲۴۵٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha