۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
رایزنی سفیر ایران با فعالان صنعتی عراق

رایزنی سفیر ایران با فعالان صنعتی عراق

سفیر جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش همکاری فعالان صنعتی ایران با همتایان عراقی خود، با اعضای اتحادیه صنایع این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش بازار، محمدکاظم آل صادق در صفحه توئیتر خود نوشت: در دیدار با رئیس و اعضای اتحادیه صنایع عراق، به روابط متمایزی که دو کشور را در زمینه همکاری های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی پیوند می دهد، اشاره کردیم.

وی افزود: ما بر رفع موانع و چالش های بر سر راه توسعه و گسترش روابط در بخش های صنعتی به گونه ای که منافع دو کشور و دو ملت دوست را تامین کند، تاکید کردیم.

پیشتر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ارزش صادرات ایران به عراق را در پنج ماهه نخست امسال، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرده و گفته بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، بیش از یک میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

آل صادق با بیان اینکه عراق همسایه مهم ایران است که روابط اقتصادی خوبی با این کشور داریم، اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با عراق در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ میلیارد دلار رسیده و هدف‌گذاری کرده‌ایم که این رقم به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

کد خبر: ۲۴۵٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha