۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
آمادگی برای افزایش ۳۶ هزار بشکه‌ای برداشت نفت از میدان‌های سپهر و جفیر
مجری طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر خبر داد

آمادگی برای افزایش ۳۶ هزار بشکه‌ای برداشت نفت از میدان‌های سپهر و جفیر

مجری طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر گفت: تولید از این میدان‌ها ابتدا ۲۱ هزار بشکه در روز است که در پایان مرحله نخست به ۳۶ هزار بشکه و در پایان توسعه فاز دوم به ۱۱۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش بازار، همایون کاظمینی با اشاره به آمادگی برای تولید و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر گفت: در میدان‌های سپهر و جفیر که رزمگاه و مشهد جوانان غیور در هشت سال دفاع مقدس بوده جهاد کماکان ادامه دارد.

وی افزود: با اتمام فعالیت‌های توسعه‌ای اعم از حفاری و نصب تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز بهره‌برداری از چاه‌های این میدان‌ها، به‌زودی و پس از نصب سیستم ایمنی چاه‌ها، تولید و بهره‌برداری از میدان‌های سپهر و جفیر آغاز می‌شود.

مجری طرح توسعه سپهر و جفیر ادامه داد: بر اساس برنامه عملیاتی (DPOP) تولید ابتدا برای تحقق تولید اولیه (FTP) به مقدار ۲۱ هزار بشکه در روز است که در پایان فاز نخست به ۳۶ هزار بشکه و در پایان توسعه فاز دوم به ۱۱۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

کاظمینی ابراز امیدواری کرد با توجه به آزمایش تولید اولیه از چاه‌های فهلیانی حفاری‌شده، تولید بیش از مقادیر نوشته‌شده در برنامه عملیاتی برای این چاه‌ها باشد.

وی با قدردانی از همه ارکان دست‌اندرکار توسعه طرح گفت: تعامل، همکاری مستمر و پیگیری همه ارکان از جمله شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان و شرکت توسعه‌دهنده (اکتشاف و تولید پاسارگاد) به پیشرفت خیره‌کننده این پروژه در طول یکسال گذشته منجر شده است، به‌نحوی که شاهد دریافت میانگین پیشرفت ماهانه بیش از سه درصد بودیم.

کد خبر: ۲۴۵٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha