«شامخ» کسب و کارهای صنعتی در مرداد ماه ۴ درصد افزایش یافت

«شامخ» کسب و کارهای صنعتی در مرداد ماه ۴ درصد افزایش یافت

شاخص مدیران خرید (PMI - شامخ) کسب و کارهای صنعتی در مرداد امسال به ۵۴.۶۰ درصد رسید که این آمار نسبت به ماه گذشته (تیر ماه) رشد حدود چهار درصدی داشته است.

به گزارش بازار، شامخ یا همان شاخص مدیران خرید (PMI) که اوایل هر ماه منتشر می‌شود، رونق، رکود یا ثبات کسب‌وکارهای مورد بررسی و چشم‌انداز انتظاری آنها در آینده را نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، شامخ میزان فعالیت های کسب و کار در تیر ماه امسال ۵۰.۹۷ درصد بود که در مرداد ماه شاهد رشد چهار درصدی در این بخش بودیم.

طبق گزارش اقتصادی هشتمین دوره ماهنامه طرح های آماری اتاق تعاون ایران، شامخ کل صنعت در بخش اقتصاد ۴۹.۹۷ درصد در مردادماه به ثبت رسیده است.

همچنین میزان صادرات کالا یا خدمات در بخش صنعت ۴۸.۸۹ درصد ثبت شده است که این آمار نسبت به تیرماه که ۴۷.۱۲ درصد بوده است، حدود ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

میزان فروش کالاها یا خدمات در بخش صنعت نیز با پنج درصد افزایش از ۴۴.۷۳ درصد به ۴۹.۱۳ درصد رسید.

طبق این گزارش، موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری شده نیز در مرداد امسال از ۴۴.۵۶ درصد به ۴۷.۸۸ درصد رسید که نشانگر رشد حدود سه درصدی است. در همین راستا موجودی محصول نهایی در انبار یا کارهای معوق ۵۱.۰۱ درصد است که نسبت به ماه گذشته رشد نزدیک‌به سه درصدی را به نمایش گذاشته است.

روند مصرف حامل های انرژی در مرداد امسال نسبت به تیرماه با ۵۰.۸۴ درصد کاهشی است.

سرعت انجام و تحویل سفارش با ۵۴.۶۷ درصد، میزان استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی با ۴۹.۴۱ درصد، قیمت محصولات تولید شده یا خدمات ارائه شده با ۵۴ درصد و انتظارات در ارتباط با فعالیت های اقتصادی در ماه آینده نیز ۶۳.۳۵ درصد گزارش شده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha