۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
توافق روسای استاندارد ایران و چین بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

توافق روسای استاندارد ایران و چین بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

روسای استاندارد ایران و چین، آمادگی خود را برای تقویت همکاری‌های فی مابین در چارچوب تجدید نظر اسناد همکاری با هدف تسهیل روابط تجاری اعلام کردند.

به گزارش بازار، مهدی اسلام‌پناه در حاشیه چهل و پنجمین مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد (ایزو – ISO) با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، طرفین آمادگی خود را برای تقویت همکاری‌های فی مابین در چارچوب تجدید نظر اسناد همکاری با هدف تسهیل روابط تجاری اعلام کردند.

به پیشنهاد اسلام پناه، پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری میان دو سازمان ملی استاندارد ایران و چین، توسط سازمان ملی استاندارد ایران تنظیم و به طرف چینی ارسال خواهد شد.

در این دیدار رییس سازمان ملی استاندارد ایران از رییس استاندارد چین برای مذاکرات تکمیلی در راستای تسهیل و تقویت روابط فی مابین و شرکت در مراسم یکصدمین سال تاسیس استاندارد در ایران دعوت کرد.

رییس سازمان استاندارد چین نیز متقابلا از هیات ایرانی دعوت کرد تا از سازمان استاندارد آن کشور، همچنین نمایشگاه اختصاصی چین که در اواخر نوامبر برگزار خواهد شد، بازدیدکنند.

برپایه این گزارش، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی ایزو با «جو کاپس» رییس کمیسیون بین المللی برق و الکترونیک (IEC) دیدار و گفت‌وگو کرد.

محور اصلی این مذاکره، افزایش همکاری‌های بین المللی سازمان در حوزه استانداردهای مرتبط با برق و الکترونیک بود.

اسلام پناه و جو کاپس در این دیدار تمایل و آمادگی هر دو سازمان را برای افزایش همکاری‌های فنی مرتبط در حوزه‌های استانداردسازی و ارزیابی انطباق اعلام کردند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار به پرداخت به‌موقع حق عضویت‌ها با وجود محدودیت‌های اعمال شده در تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی همچنین از رییس کمیسیون بین المللی برق و الکتروتکنیک برای بازدید از سازمان ملی استاندارد ایران دعوت کرد.

کد خبر: ۲۴۴٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha